Szerves Szelén 100 µg (70 db)

Szelén nélkülözhetetlen mikroelem, mely csak nagyon kis mennyiségben fordul elő szervezetünkben. Hozzájárul a haj és a köröm normál állapotának fenntartásához, immunrendszerünk és pajzsmirigyünk normál működéséhez.

Laktózmentes
Cukormentes
Vegán
  • Szerves szelén
  • Hozzáadott feketebors kivonat

Ár

1 766 Ft

A szelén szervezetünk számára nélkülözhetetlen ásványi anyag. Számos élettanilag kedvező hatása van, többek között a pajzsmirigy működését is segíti.

Mint számos ásványi anyagnál, a szerves kötésben lévők jobban hasznosulnak szervetlen társaikhoz képest – ennek megfelelően termékünkben is szerves formában található. A felszívódást, és az aktív hatóanyag hasznosulását tovább erősíti a termékhez adott fekete bors kivonat.

Tudtad, hogy a szelén hozzájárul…?

  • a haj és a körmök normál állapotának fenntartásához
  • a pajzsmirigy normál működéséhez
  • a sejtek oxidatív stresszel szembeni védelméhez
  • az immunrendszer normál működéséhez

Fogyasztása javasolt:

  • hideg, hűvös, átmeneti hónapokban

Adagolás: Naponta egy filmtabletta, étkezés közben vagy után, 1-2 dl folyadékkal.

OGYÉI notifikációs szám: 21020/2018

Száraz helyen, fénytől és sugárzó hőtől védve, kisgyermekek elől elzárva, legfeljebb 25 ⁰C-on tárolandó! Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot! Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl!

Összetevők: tömegnövelő szerek (kalcium-foszfátok, mikrokristályos cellulóz), stabilizátorok (polivinilpirrolidon, térhálós nátrium-karboxi-metil-cellulóz, hidroxipropil-cellulóz), csomósodást gátló anyagok (zsírsavak magnéziumsói, talkum), feketebors (Piper nigrum) kivonat (95% piperin tartalom), színezék (titán-dioxid), nedvesítőszer (glicerin), szelenometionin

Hatóanyag mennyiség filmtablettánként

Ajánlott napi bevitel %-a felnőtteknek (NRV%*)

Szelén

 100 µg

181%

Fekete bors kivonat

5 mg

-

*NRV: ajánlott napi beviteli referencia érték %-a felnőtteknek

Szelénből mennyit szükséges fogyasztani?

A szükségletek pontos meghatározására egyelőre elég kevés megfigyelés áll rendelkezésünkre. Az élelmiszerek szeléntartalma nagymértékben függ a talaj szeléntartalmától. Kiegészítésként a napi ajánlott mennyiség 55 µg, felső fogyasztási határa 300 µg/nap.

Milyen élelmiszerekben található szelén?

Fő forrása a húsfélék, illetve a tojás, ezért vegánoknak kifejezetten ajánlott pótlása.

Ártalmas tud lenni a szelén?

A többi ásványi anyaghoz hasonlóan a szelént is túl lehet adagolni, ennek tünetei lehetnek a töredező körmök és haj, hajhullás, vöröslő arc, fáradékonyság, ingerlékenység és hányás.

Milyen tünetei vannak a szelén hiányának?

Legkönnyebben felismerhető tünete a pajzsmirigy-alulműködés, illetve fáradékonyság és mentális fáradtság.