D3-vitamin Forte olívaolajjal (70 db)

A termékünkben található D-vitamin, melyet a könnyebb felszívódás miatt olíva olajban oldottunk, hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez, illetve az egészséges csontozat fenntartásához. Fogyasztása javasolt D-vitamin hiányos állapot esetén.

Laktózmentes
Cukormentes
  • 3200 NE D3-vitamin
  • Olívaolajban oldott hatóanyag

Ár

1 916 Ft

A D3-vitamin zsírban oldódó vitamin, hasznosulása, felszívódása sokkal könnyebb, ha eleve oldott formában fogyasztjuk, ezért termékünkben értékes olívaolajban található a D3-vitamin.

Napfény hatására képesek vagyunk D3-vitamint előállítani, ugyanakkor téli időszakban, illetve a nappal keveset érintkezőknek fokozottan ajánlott a pótlása.

Tudtad, hogy a D3-vitamin?

  • hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez
  • szerepet játszik a sejtosztódásban
  • hozzájárul az egészséges csontozat, fogazat és izomfunkció fenntartásához
  • hozzájárul a kalcium és a foszfor normál felszívódásához
  • hozzájárul a vér normál kalciumszintjének megtartásához

Fogyasztása javasolt:

  • D-vitamin hiány esetén
  • kalciumhiány esetén
  • téli hónapokban
  • fogyókúrázóknak

Adagolás: Naponta egy lágykapszula, 1-2 dl folyadékkal.

OGYÉI notifikációs szám: T/2588/2018

Száraz helyen, fénytől és sugárzó hőtől védve, kisgyermekek elől elzárva, legfeljebb 25 ⁰C-on tárolandó! Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot! Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl!

Hatóanyag mennyiség

1 kapszulában

100 g készítményben

D3-vitamin

80 µg / 3200 NE

1600%

Tápérték adatok 100 grammra: Energia: 2677 kJ/648 kcal, Zsír: 60,2 g, amelyből telített zsírsavak: 10,64g,  szénhidrát: 0,78 g, amelyből cukrok: 0,064g, fehérje: 20,071 g, só: 0 g.

Tápérték adatok egy adagban (1 kapszula): Energia: 12,58 kJ/3,05 kcal, zsír: 0,28 g, amelyből telített zsírsavak: 0,05g, szénhidrát: 0,5g, amelyből cukrok: 0 g, fehérje: 0 g, só: 0 g.

Milyen következményei vannak a D-vitamin hiánynak?

D-vitamin hiányában a következő tünetek léphetnek fel: a csontok ásványianyag-tartalma elégtelenné válik, a csontok deformálódnak, elvesztik merevségüket, de rugalmasságukat is, emiatt könnyen törnek és nehezen gyógyulnak. Fiatal gyermekeknél angolkór (rachitis) lehet a következmény. Felnőtteknél a csontok meglágyulnak, izomgörcsök léphetnek fel.
A D-vitamin tartósan elégtelen bevitelének fontos szerepe lehet a csontritkulás kialakulásában is.

Mennyi D-vitamin okoz túladagolást?

D-vitamin túladagolásnál általános mérgezési tünetek jelentkezhetnek: gyenge étvágy, hányinger, hányás, fokozott vizeletkiválasztás, gyengeség, idegesség, szomjúság. Bőrviszketés is jelezheti, a vesék működése károsodhat, vesekő képződhet, a lágy szövetek elmeszesednek.

Nyáron is szedhetek D-vitamint?

Nyáron napfény hatására szervezetünk D-vitamint állít elő, ennek mennyisége a napfénynek kitett testfelület méretétől, illetve a szabadban töltött időtől függ (naptej nélkül, illetve függ a napszaktól is). 20 perc pólóban/topban, rövidnadrágban elegendő szokott lenni. Ugyanakkor a napfényre érzékenyeknek, valamint azoknak akik nem töltenek elegendő időt a szabadban nyáron is ajánlott. Amennyiben nem biztos benne, hogy elegendő-e a D-vitamin szintje, véréből be lehet vizsgálni, illetve ilyenkor inkább kisebb dózisú D-vitamint fogyasszon, vagy ritkábban fogyasszon D-vitamin tartalmú terméket, a túladagolás elkerülése végett.

A nap melyik szakában érdemes D-vitamint szedni?

Mivel a D-vitamin zsírban oldódó vitamin, ezért jobban szívódik fel, ha közvetlenül étkezés után fogyasztjuk. Reggeli után ajánljuk, viszont ha a reggeli étkezés kimarad/nagyon kevés zsírt tartalmaz, akkor inkább ebéd után.