Miért ne edz 100%-ot beleadva?
október 12, 2018

Miért ne edz 100%-ot beleadva?

 IMG_13130D07D7B5-1

Ha találsz időt a zsúfolt mindennapokban, hogy elmenj edzeni, lehet te is azt gondolod, ha nem vagy egy remegsz, izzadsz, és vagy hulla fáradt, akkor nem ért semmit az egész.

 

Azonban profi edzők szerint, ha a testünk feszegeti a határokat, az nem mindig eredményez jót. A folytonosságra, nem pedig az intenzitásra kell összpontosítanunk.

Fontos, hogy úgy edz, hogy elfáradj, de másnap frissen és kipihenten ébredj ne pedig sajgó végtagokkal. Ez vonatkozik azokra is, akik rendszeresen edzenek és azokra is, akik csak alkalmanként.

 

Tegyük fel maximum 100 felülést tudsz megcsinálni, és egy darabbal se többet, még ha pisztolyt is fognak a fejedhez. Ha hétfőn megcsinálod a 100 felülést, akkor csütörtökig garantáltan fájni fog az egész hasad és nem tudsz többet elvégezni. Azonban ha hétfőn csak 50et csinálsz, kedden is 50et, szerdán már 60at, akkor csütörtökre már másfélszer több gyakorlatot végeztél, mintha egyszer fárasztottad volna le magad, de akkor teljesen.

Ha feszegeted a határokat, akkor sokkal kevesebb időt tudsz edzeni, mert a szervezetnek pihenésre van szüksége. Kimerítő edzés után a regenerálódás is sokkal hosszabb.

 

Ha az edzéseid nem élvezetesek és teljesen kimerítenek, akkor egy idő után találsz kifogást, hogy miért ne kelljen menned. Ezért sokkal tanácsosabb az intenzitás helyett a rendszerességre fókuszálni. Természetesen minden edzést aktívan kell csinálni, és beleadni az energiádat, de a saját határaidat ne feszegesd minden nap.

 

Ne vezessen félre téged ez a cikk, egyáltalán nem biztos, hogy amit te gondolsz maximum intenzitásnak az valóban az. Lehetséges, hogy még aktívabban is edzhetnél, és közel sem vagy a határaidhoz.

Egy egyszerű példa. Mi számít maximum intenzitásnak, mik a határaid? Guggolásnál például akkor érted el a maximumot, ha minden egyes kiegyenesedés után meg kell kicsit pihenni. Nem akkor, ha 10 ismétlést elvégeztél és ezután igényelsz egy kis szüntet.

 

A hónap végén nem az fog számítani, hogy voltál 4 alkalommal edzeni és akkor erőn felül teljesítettél, hanem az, ha hetente többször tettél valamit a céljaidért és a hónap végén 16-20 edzésen is túlvagy.

 

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.