Rákaptál a kávéra? Nem tudsz róla leszokni?
október 22, 2017

Rákaptál a kávéra? Nem tudsz róla leszokni?

 

 Image-1-6

Sokunk számára a kávé az egy olyan rituálé, ami hozzá tartozik a mindennapokhoz. Legyen szó kora reggelről, vagy egy álmos délutánról, a kávé az életünk részévé vált, és egyfajta üzemanyagként tekintünk rá, melynek segítségével tudjuk tartani a lépést.

Hihetetlen, mennyi ember nem tart mértékét, és fogyasztja akár liter számra a kévét anélkül, hogy számolni a testre gyakorolt káros hatásaival.

 

A kávé egészségügyi hatása a szervezetre

 

A koffein hatalmas löket a szervezetnek, ami azonnali energiát ad és átsegít még a leghosszabb napokon is, azonban nem szabad megfeledkeznünk a káros mellékhatásairól sem. A koffein megemelheti a kortizol szinted, ami stresszhez és vezethet és a pszichés állapotra is hatással lehet.

A kávé gátolja az ásványi anyagok, mint például a vas felszívódását, emellett a kávé csökkentheti a szervezetben keringő B-vitamin mennyiséget.

A túlzott kávéfogyasztás előidézhet szív és érrendszeri betegségeket is. A filter nélküli kávé fogyasztás fokozhatja a szívbetegségek kockázatát azoknál a személyeknek, akiknek szervezetük lassabban bontja le a koffeint.

A kávéfogyasztás hatással lehet az alvási ciklusokra, ezért 6 órával lefekvés előtt már nem ajánlatos fogyasztani. A kávé savassága emésztési zavarokat és gyomorégést okozhat, valamint megborítja a bélflóra egyensúlyát.

 

Mi történik, ha csökkented a kávé fogyasztást?

A kávé elhagyása elvonási tünetekkel jár, ami lehet fáradtság, fejfájás és izomfájdalom. Mivel a tünetek akár egy hétig is tarthatnak, a kávé adag fokozatos csökkentése a legjobb módja annak, hogy leszokjunk róla. Másik módja a tünetek enyhítésének, hogy több időt hagyunk alvásra illetve több folyadékot iszunk.

 

Milyen alternatívák vannak a kávéfogyasztásra?

 

Kurkuma tea

Image-1-1

A kurkuma tea egyre népszerűbb alternatívája a kávénak. A kurkuma hatóanyaga a kurkumin, melynek pozitív hatásai közé tartozik, hogy csökkenti a memóriavesztést, és az Alzheimer kór kialakulásának kockázatát, továbbá gyulladáscsökkentő hatása is van.

 

Gyömbér tea

A gyömbértea szintén gyulladáscsökkentő hatással bír, emellett szabályozza a kortizol szintet, stressz oldó, növeli az energiát és javítja az emésztést.

 

Borsmenta tea

A borsmenta tea nagyon jó nyugtató ital a délutáni órákban. A menta tartalma miatt megnyugtatja a testet és az elmét egyaránt.

 

Zöldtea

A zöldteát már régóta fogyasztják a kávé egyik alternatívájaként. A zöldtea kis mennyiségű koffeint tartalmaz, azonban található benne egy bizonyos aminosav, ami segíti a fókuszálást.

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.