Edd magad boldogra!
október 14, 2017

Edd magad boldogra!

 Image-1-3

Sokan ilyen a csokoládéra, pizzára és mindenféle nem túl egészséges finomságra gondoltok, amik számotokra boldogságot okoznak. Azonban a szervezet nem a csokoládé vagy a tészta teszi boldoggá, hanem ezeknek az ételeknek bizonyos összetevői.

Nos lássuk, hogy mire van szüksége a szervezetünknek!

Amit minden nap a szánkba teszünk, az nem csak a fizikai jólétünkért felelős hanem hatással van a mentális egészségünkre is, a szorongási szintünkre, és a viselkedésünkre.

Kutatások azt bizonyítják, hogy az alábbi ételek és tápanyagok segíthetnek a szorongás enyhítésében, és talán még a depresszióval is felveszik a harcot.

Ha úgy érzed, hogy az idegeid már pattanásig feszültek, akkor néhány élelmiszer segítségével pillanatok alatt jobban érezheted magad!

 

B12 vitamin

A B12 vitamin a vörösvértestek képzéséhez kell. Ezek azok a sejtek, amelyek az oxigént szállítják a szervezetben, és elengedhetetlen része a mentális egészségének.  A B12 vitamint szintén felhasználja a szervezet a szerotonin képzésben, ami egy hangulatjavító hormon, tehát nem meglepő, hogy a B12 vitaminra szüksége van a szervezetnek. 

Ez a vitamin megtalálható a kagylóban, tojásban, tejben, sajtban, vöröshúsokban és a halban is. A B12 vitaminhiány gyakori a vegetáriánusoknál és a vegánoknál, ezért ha te is hozzájuk tartozol, akkor táplálékkiegészítő formájában pótold!

 

Folsav

A folsav vagy a B9- vitamint ugyanúgy, mint a B12 vitamint a szervezet a vörösvérsejtek képzéséhez használja. A modern élelmiszerfeldolgozós csökkentette az élelmiszerekben található folsavat, ezért van az, hogy számos terméket, mint például a kenyeret mesterségesen dúsítják szintetikus folsavval. A folsav hiánya, vagy a mesterséges folsav jelenléte a szervezetben növelheti a depresszió és a szorongás kialakulásának valószínűségét.

A zöld színű zöldségek tele vannak folsavval, ilyen például a bab, a lencse, brokkoli és a spenót.

 

Triptofán

Ezt az esszenciális aminosavat a szerotonin használja szintetizálás közben. A szerotonin erős hangulatszabályozó, és elengedhetetlen a nyugodt alváshoz. A triptofán hiánya könnyen észrevehető, főleg ha szénhidrátban gazdag ételek után vágyakozol esténként. A triptofán majdnem minden proteingazdag ételben megtalálható, mint például diófélék, magok, tofu, sajtok, vörös és fehér húsok, zab, hüvelyesek, banán és tojás.

 

Jód

A jód fontos ásványi anyag, ami szükséges ahhoz, hogy a pajzsmirigy egészségesen működjön. A pajzsmirigy a test szinte minden sejtjét szabályozza azáltal, hogy szabályozza az anyagcserét, ezért ha hiányozik a jód a szervezetből, befolyásolhatja az agy működését, a hangulatot és a koncentrációt is.

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.