14 szuper egészséges étel az őszre
szeptember 8, 2017

14 szuper egészséges étel az őszre

 Image-1-4

Ezek a szuper élelmiszerek vagy megteremnek a kertben, vagy olcsón beszerezhetők a boltokban is. Érdemes a magyar terméket megvásárolni, és mennyei finomságokat készíteni  borongós őszi napokon.

 

Alma

Édes vagy savanykás, nyers vagy sült az alma mindenhogy finom. Egy dologra figyelj; edd meg a héját, ugyanis ez tartalmazza a szívre is pozitív hatással lévő flavonoidokat. Tele van antioxidánsokkal, és 4 gramm rost van benne adagonként.

 

Kelbimbó

Egy kissé keserű ízű, ezért sokan keverik a sós szószokkal, mint például a balzsamecet. Számos egészségügyi előnye közé tartozik, hogy fél bögrényi többet tartalmaz, mint az ajánlott napi K-vitamin szükséglet, emellett nagyon jó folsav és vas forrás.

 

Paszternák

Bár ezek a zöldségek hasonlítanak a répára, színük világosabb és édesebb, majdhogynem mogyoró ízű. Használjuk rizs és krumpli édesítésére vagy levesekbe. Ez a zöldség rendkívül gazdag rostokban és káliumban.

 

Körte

Az édes nektáros íze miatt tömegek kedvence. A főzés igazán kihozza a csodás ízét, ezért ha nem is szeretjük annyira, próbáljuk meg sütve. Igazi C-vitamin bomba, és rostokban is gazdag.

 

Karfiol

Édes, enyhén mogyorós íze miatt tökéletes köretnek az ételek mellé. Finom párolva, de pürésíteni is lehet, de akár levesekbe is illik. Olyan összetevőket tartalmaz, amelyek esetleg segítenek megelőzni a rák kialakulásának kockázatát, és a benne lévő vitaminoknak köszönhetően csökkenti a koleszterin szintet.

 

Tök

A nyári tökkel ellentétben a téli töknek enyhén édeskés az íze. A vastag héja miatt akár hónapokig is eláll. Leginkább a többi őszi ízzel párosítva a legfinomabb, mint például a fahéjjal és a gyömbérrel. Omega-3 zsírsavat és rengeteg A-vitamint tartalmaz.

 

Sütőtök

Ez egyike a téli tököknek, amely sokkal több mindenre használható, mint a halloween-i töklámpás. Káliumban gazdag, és nagyszerű B-vitamin forrás.

 

Édesburgonya

A hagyományos krumplihoz képest sokkal egészségesebb, több benne a vitamin és magasabb a tápértéke. Ha pürésítve nem nyerte el a tetszésed szeleteld fel vékonyan és süsd meg chipsként a sütőben. Az édesburgonya kiváló A-vitamin forrás, de gyulladáscsökkentő tulajdonságairól is ismert.

 

Retek

Kiváló alternatívája a fehérrépának vagy a káposztának. Ezeknek a zöldségeknek az ízesítésére tökéletes választás a kömény, zsemlemorzsa vagy akár a barna cukor. A gyökér tele van C-vitaminnal, ezért télen hozzájárul az immunrendszer normál működéséhez.

A hidegebb hónapokban ajánlott étrendkiegészítő fogyasztása, hogy szervezetünk az összes szükséges vitaminhoz hozzájusson. Az 1000 mg-os C-vitamint most megvásárolhatod a Bioheal webshopban.

 

Gránátalma

Ez az enyhén savanykás gyümölcs rengeteg antioxidánst rejt a kis magokban. A gyümölcs levéből különféle szószokat lehet készíteni, azonban a magok salátába keverve vagy önmagukban is fogyaszthatók. Egy tanulmány kimutatta, hogy a gránátalma leve több antioxidánst tartalmaz, mint a vörösbor, emellett jó folsav és A-vitamin forrás.

 

Datolya

Ez a közel-keleti különlegesség felaprítva számos diétás recept alapját képezi. Zsírszegény édesség, ami cukor helyettesítésére tökéletesen alkalmas.

 

Kiwi

Ez a finom kis zöldség egzotikus ízének köszönhetően pillanatok alatt nyarat varázsol a hidegebb hónapokban is. Tudtad, hogy a kiwiben több a C-vitamin, mint a narancsban? Már csak ezért is érdemes fogyasztani!

 

Grapefruit

A grapefruit sok mindenben különbözik a többi citrusfélétől. Egészségügyi előnyei közé tartozik, hogy a napi C-vitamin szükséglet 75%-át fedezi egy adag, ezen kívül koleszterin csökkentő hatása is van.

 

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.