Mely ételektől leszel narancsbőrös?
június 18, 2017

Mely ételektől leszel narancsbőrös?

 

Figyelsz az egészséges táplálkozásra, edzel is rendszeresen, csak néha néha eszel mellé mégsem múlik el a narancsbőr? Ez bizony azért van, mert vannak ételek amelyeket fogyasztva hiába iszol napi 4L vizet, és sportolsz, hiába eszel csak 1200kcal-t és vagy extra vékony, a narancsbőr megmarad. Ez egyrészt alkat kérdése, de ha hajlamos vagy rá, akkor pár nap rossz félreevéstől már megjelenhet a combodon és a fenekeden.

Összeállítottuk, mik azok az ételek, amik előhozzák a kis gödröket a combodon- noha azt hitted rájuk, hogy nem is ártalmasak!

 

Feldolgozott húsok és sajtok

 Egy átlagos hamburgerhús 790mg nátriumot tartalmaz- ami a napi ajánlott bevitel 1/3-a. A feldolgozott sajtok szintén nem jók, egy kis marok fetasajt például 400mg nátriumot tartalmaz. De mi köze ennek a narancsbőrhöz? A magas nátrium tartalmú ételek, mint a húsok, a szalonna, a sajtok megkötik a vizet és a puffadás, vagy más néven vizesedés extrán kiemeli a narancsbőrt.

 

Zacskós leves

A zacskós leves egy egyszerű és gyors megoldás lehet vacsorára, azonban a legtöbb leves tele van sóval, ami megköti a vizet, és a fodrosodás sokkal hangsúlyosabbá válik.

 

Szóda és a szénsavas üdítők

Igen, ide tartozik a cukormentes kóla is. Észrevetted, hogy ahogy öregszel egyre látványosabb a cellulit? Ez azért van, mert a szervezet kevesebb kollagént termel, ami támogatja a feszes bőrt. Sajnos az öregedés az élet természetes velejárója, úgyhogy ez ellen nem lehet tenni. Azonban ha kevés cukrot eszel, az segíthet. A legjobb módja, ha a cukros szénsavas italokat mellőzöd egy kicsit.

 

Barbeque szósz

Mikor meglocsolod a csirkéd barbaque szósszal valószínűleg tisztában vagy vele, hogy plusz kalóriát adsz az étkezésedhez, de azt tudtad, hogy a napi cukor adagod több, mint a felét is beviszed? 2 evőkanál szósz 15g cukrot tartalmaz! És ami a legrosszabb, a legtöbb kukorica szirupból származik, ami növeli az étvágyat. A sok cukor pedig nem csak hízlal és narancsbőrt okoz, hanem a vércukrot is megemeli.

 

Cottage sajt/túró

Mi az összefüggés a túró és a narancsbőr között? Nátrium. Még akkor is, ha nem tűnik sósnak, 200g túró 700 milligramm ásványt tartalmaz, ami a napi beviteled egyharmada.

 

Margarin és vaj

Évszázadokkal ezelőtt kutatók felfedezték, hogyha növényi olajat hidrogénnel befecskendeznek keménnyé válik. Ez a felfedezés elősegítette a transzzsírok kialakulását, amelyek szintén hajlamosak arra, hogy a testben megkeményednek, felduzzasztják az artériákat és megnehezítik a vér és oxigén áramlást. Ez nem csak a szívre nézve veszélyes, hanem a kötőszövetek gyengülését is eredményezni, így a narancsbőr, vagyis a hullámos bőr sokkal hangsúlyosabb.

 

Szójaszósz

Észrevetted, hogy kicsit puffadtabb a hasad, hogyha sok szóját eszel? Ez azért történik, mert a szervezet megtartja a vizet a sok só miatt.

 

Fehér kenyér

Ahhoz, hogy megszabadulj a narancsbőrtől, mindenképp fel kell hagyni a fehér lisztek fogyasztásával. Miért? A szervezet átalakítja a finomított szénhidrátokat cukorrá majd glükózzá, károsítja a kollagéntermelést és sokkal látványosabbá teszi a narancsbőrt.

 

 

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.