Egészséges gyorsételek
április 1, 2017

Egészséges gyorsételek

  Image-1-9

Áltagosan hetente 1 alkalommal legalább választjuk a gyorséttermi elviteles kaját az egészséges házi koszt helyett. Ha nincs időnk főzni, természetes, hogy az egyszerűbb megoldást választjuk, azonban tudni kell, hogy a gyorsétterem nem feltétlen egészségtelen, csak tudni kell, mit válasszunk.

Egyszer talán az éttermek a Mc Donald’shoz hasonlóan feltüntetik mennyi kalóriát tartalmaznak bizonyos ételek, azonban az még mindig nem fog elárulni sokmindent kedvenc gyorskajánkról. Nem csak az a fontos, mennyi zsír van az ételben, azzal is számolni kell hogy milyen a cukor és sótartalma.

Egy 2008-as kutatás kimutatta, hogy a házhoz szállított pizza 300 grammja fedezi egy felnőtt férfi ajánlott nátriumszükségletének több, mint 2/3-át és a összes napi telített zsír szükségletét egy nőnek.

De akkor mit válasszunk, ha gyorsan szeretnénk valami finomat hazavinni?

 

Indiai ételek

Most már Magyarországon is egyre több indiai étterem és büfé nyílik, így azoknak, akik szeretik a curry-s fűszerezésű ételeket egyre több választási lehetőségük van.

 

Mit ne válasszunk? Az indiai ételek nagy része egészséges, zöldséges húsos étel. Kerüljük azokat a szószos húsokat amik joghurtos kókusztejes szószban vannak, mert ezekből az ételekből egy adag 3.2grammal több telített zsírsavat tartalmaz, mint a napi szükséglet. Ha ehhez még eszel úgynevezett naan kenyeret könnyen eléred az 1300-1400 kalóriát. Nem kevés ugye? És ez csak egy étkezés! Egyéb krémes hús, amit érdemes kerülni a „korma” „pasanada” és a „tikka masala”.

Mit válasszunk? Csirke biryani módra, ami sokkal kevesebb kalóriát és telített zsírokat tartalmaz. A legjobb választás a tandoori csirke, amikor a hús porhanyósra sül a tandoori kemencében órákon át. Szintén jó választás még a „csirke tikka”, és minden zöldséges nem joghurtos krémes változat.

 

Hamburger és sült csirke

A legrosszabb választás ha hamburgert kívánunk, ha a McDonald’sban vásárolunk egy nagy majonézes hamburgert, valamilyen joghurtos shake-kel és fagylalttal. Bármi, aminek a nevében menne van, hogy „nagy” vagy „whooper” garantáltan kalóriabomba. Ha már hamburgerre vágysz, akkor inkább válaszd a Burgerking sajtburgerét kis adag krumplival-máris harmadára csökkent a kalória. Ha igazán diétásan szeretnél választani, hagyd el a sültkrumplit és válassz helyette kukoricát vagy salátát.

 

Kínai gyorsbüfé

A legrosszabb választás az édessavanyú sertéshús rizzsel. A hús édessavanyú szószban úszik, ami a napi kalóriabeviteled felét fedezi. Ha az egy adagban található összes szószt megeszed az 19 kávéskanál cukrot jelent. A kínai elviteles ételeknél a legjobb változat a szósz nélküli, gombás zöldséges ételek. Ha tésztát választasz, akkor nem kell mellé semmilyen köret. A legjobb választás a szecsuáni rák zöldségekkel és párolt rizzsel, azonban ez nem mindenhol finom és friss.

Kerüld az olyan köreteket mint a tavaszik tekercs, rákszirmok vagy ropogós moszat, amik mind plusz kalóriát jelentenek az olaj miatt.

 

Pizza

A legrosszabb választás a vastag tésztás töltött szélű pizza. Mind a sajtos szél, és a gazdag feltét, zsíros tészta rendkívül hizlaló, artéria tömítő étel. Válassz egyszerű feltétet a pizzára, mint ananász és sonka, és lehetőleg maradj a vékony tésztás vagy ha lehet teljes kiőrlésű tésztaalapnál. Ha szereted az extrább változatot, válassz tonhalas, szardellás olívás pizzát. A tenger gyümölcseivel és zöldségekkel megpakolt pizza a legegészségesebb változat.

 

Fish and Chips

Kerüld azokat az ételeket, amik több fajta halból daráltan készülnek. Válaszd a kisebb tőkehalat sültkrumpli vagy chips helyett hagyományos krumplival, ami kevésbé zsíros és olajos.

 

 

 

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.