Hogyan csökkenthető a magas koleszterin?
március 9, 2017

Hogyan csökkenthető a magas koleszterin?

Image-1

Ugyanis nem csak a koleszterint kell figyelni a diétában, amikor csökkenteni akarjuk a koleszterinszintet.

 Nem tudod mely élelmiszerek segítenek csökkenteni a koleszterinszintet? Íme pár fontos dolog amivel nem árt tisztában lenned!

 

A koleszterin az ételekben nem ugyanaz, mint a koleszterin a vérben

Ugyanazt a szót használjuk rá, azonban a kettő nem azonos. A legutóbbi kutatások kimutatták, hogy azok az ételek, amelyek koleszterint tartalmaznak nem feltétlen eredményeznek magas koleszterinszintet a vérben. Sokkal fontosabb, hogy csökkentsük a telített zsírokat, amelyek az állati eredetű termékekben vannak, mint a húsok és tejtermékek, valamint a transzzsírokat amelyek az olajban sült ételekben találhatók, ugyanis ezek vannak hatással a vér koleszterinszintjére.

 

A koleszterin nem feltétlen rossz

Mikor magas koleszterinnel vizsgálnak, a a 3 szám, ami az eredményeken szerepel zavaró lehet. A 3 szám a nagy sűrűségű lipoprotein, az alacsony sűrűségű lipoprotein és a teljes koleszterin. A magas sűrűségű lipoprotein jót tesz a szívnek, azonban a sok alacsony sűrűségű lipoprotein növeli a szívelégtelenség és a stroke kockázatát. Ahhoz, hogy emeljük a magas sűrűségű lipoprotein értékét olyan élelmiszereket kell fogyasztani, mint a hüvelyesek, gyümölcsök, teljeskiőrlésű gabona, olajos halak és az olívaolaj.

 

A tojás nem ártalmas

A tojást sokan elhagyják, akiknek magas a koleszterinszintje. Igaz, hogy a tojássárgája 186 mg koleszterint tartalmaz, azonban kimutatták, hogy ennek nincs hatása a vér koleszterinszintjére.

 

Nincs kifejezetten 1 olyan étel, ami csökkenti a koleszterinszintet

Ugyanúgy, mint a tojás nem okoz magas koleszterinszintet, nem lehet egy ételt találni, aminek rendszeres fogyasztása csökkenti. Nincs egy mágikus étel, az egész étrendben figyelni kell mit eszünk. A koleszterinszint csökkentésére az általános megoldás, hogy soványabb húsokat ( csirke, pulyka, hal), rengeteg zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonafélét, alacsony zsírtartalmú tejterméket ajánlott fogyasztani, valamint korlátozni kell a telített és transzzsírokat.

 

Nem csak a zsírokon és a koleszterinen van a hangsúly

Az olyan élelmiszerek, amelyek telítettlen zsírokat alkalmaznak, mint az olíva olaj vagy az avokádó korlátozza azokat a telített és transz-zsírokat, amelyek a magas koleszterinszintet okozzák, azonban ez csak része a diétának. A zsírok mellett a megfelelő zöldség és gyümölcsbevitelre is figyelni kell, ugyanis a rostok, amik bennük találhatók csökkentik a koleszterinszintet. A cukor csökkentésének szintén pozitív hatása van.

 

Az életmód megváltoztatása is segíthet a koleszterinszinten

A diéta elengedhetetlen, de ez csak egy része a koleszterin csökkentésének. Ha a hét minden napján fizikailag aktív vagy, abbahagyod a dohányzást, leadsz pár kilót és limitálod az alkoholfogyasztást sokkan jobb eredményeket érhetsz el.

 

Számít, hogy volt-e a családban magas koleszterin

Ha a családodban előfordult a magas koleszterinszint, akkor nagyobb az esély, hogy neked is lesz. Ez nem azt jelenti, hogy törvényszerűen neked is magas lesz, de jobban oda kell rá figyelned a táplálkozásra és a sportolásra, mint egy átlagos embernek.

 

A diéta nem mindig megoldás

Ha magas a koleszterinszinted előszőr vizsgáld meg az életmódod. Milyen változásokat eszközölhetsz, hogy a szintet csökkentsd? Előszőr mindenképp életmódváltásra van szükség, azonban ha mindent megteszel és a számok nem változnak, lehet gyógyszerekre lesz szükség.

 

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.