6 megoldás a puffadásra a lapos has érdekében
március 22, 2017

6 megoldás a puffadásra a lapos has érdekében

 Image-1-2

Ismerős az a kellemetlen érzés, amikor a hasad mindjárt kipukkad? A feszülő fájdalmas hasfájás? Nehéznek fáradtnak érzed magad, és semmi mást nem akarsz, csak lepihenni egy kicsit? Ha vacsora után történik veled, nem tudsz aludni sokáig, mert feszül a hasad, és csak forgolódsz?

A puffadás a szervezet jelzése, hogy valami nincs rendben, változtatni kell.

 

Talán nincs szükséged 3 liter vízre egy nap

A hidratálás fontos, és elengedhetetlen, azonban az, hogy kinek mennyi vízre van szüksége az egyéntől függ. A napi 2,5-3 liter az egy általános ajánlás, azonban lehet, hogy neked többre/ kevesebbre van szükséged. Ha szomjas vagy mindenképp igyál, azonban ne eröltess magadba feleslegesen folyadékot. A vizeletből meg tudod állapítani, hogy elegendő folyadékot iszol-e. A vizeletnek halványsárga színűnek kell lennie; ha túl sötét és erős illata van, akkor több folyadékra van szükséged.

 

Lehet vitaminhiányos vagy

Az emberek több, mint 90%-a szenved valamin vitaminhiányban. Egy átlagos ember, még a minimum vitaminbevitel felét sem éri el, ezért ha a táplálkozásod egyoldalú, érdemes teljes vérképet csináltatnod, hogy kiderüljön, milyen vitaminhiányban szenvedsz. Ha étrenddel nem tudod bevinni a megfelelő mennyiséget, szedj táplálékkiegészítőt.

A szervezetből leginkább a rostok hiányoznak. A rostok felelősek a megfelelő bélműködésért, és tisztán tartják azokat.  A tányérod fele legalább zöldségekből és gyümölcsökből álljon, hogy elegendő mennyiség jusson a szervezetedbe.

 

Kerüld a túl sok zsírt

A túl sok zsíros étel ugyanis lelassíthatja az emésztést. Túl sok zsírt enni olyan, mint egy sáron úton haladni; mész előre, de nagyon lassan.

Ez azért van mert a zsíros ételek lelassítják a gyomor kiürülését. Muszáj elhagyni fokozatosan a zsíros nehéz ételeket, hogy legyen hely a gyomorban a rostokra.

 

Fontos, mikor iszol vizet

Ha az étkezés mellé iszol vizet összezavarhatja az emésztésed. Ez egy igazi csapda, hidratált is maradj és külön  válaszd a folyadékot a szilárd tápláléktól. Hogy ne legyen probléma, igyál annyi vizet, amennyit csak bírsz étkezés előtt fél órával, így az étkezések alatt is hidratált maradsz.

 

Ne egyél lefekvés előtt

Ahogy készülődsz a lefekvésre a tested is lepihen. Ha nem emészted meg az ételt és úgy mész ágyba, reggel is a gyomrodban lesz az étel. Ezért érdemes az utolsó étkezést 3-4 órával lefekvés elé beütemezni, ez lehetővé teszi a szervezetnek, hogy megeméssze az ételt időben, és csak a regenerálódásra tudjon koncentrálni alvás közben. Így sokkal könnyedebben és kipihentebben fogsz ébredni.

 

Kerüld ezeket a folyadékokat

A bélbaktériumok sebezhetők és érzékenyek. Bizonyos anyagok összezavarhatják a baktériumok megfelelő működését, ezért próbálj meg ezekből kevesebbet fogyasztani. Ilyen ital az alkohol, szóda, édesítőszerek és a tejtermékek.

 

A szervezet nagyon erős, mindent legyőz és megemészt, azonban nem árt, ha segítjük a működését. A gyomorsav olyan erős, hogy akár a borotvapengét is feloldja. A testünk azonban jelez nekünk, ha valami nem tetszik neki, és ez a fájdalom és diszkomfort érzet. Ha ignoráljuk a tüneteket, nagyobb baj is történhet. Fontos odafigyelni, hogy mi esik jól  és mi az amivel nehezen birkózik meg a szervezetünk.

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.