Top 10 fitness étel
február 14, 2017

Top  10 fitness étel

 

Melyek azok az éltelek, amelyek feltöltenek energiával és segítik a test regenerálódását egy kiadós edzés után?

 Image-1

Tej

Hidratáló víz, izom gyógyító fehérje, és csonterősítő kálcium található minden pohárban, ezért a tej kiváló azoknak akik aktív életmódot folytatni. Egy meleg pohár tej lefekvés előtt segít kikapcsolni és pihenni, és növeli a melatonin termelést. Talán egészségtelennek hangzik, de a csokoládés tej ősidők óta segít az atlétáknak, mert tartalmaz két alapvető összetevőt, amire szükséged van edzés után: szénhidrát, hogy energiát adjon és fehérje, hogy építse az izmokat.

 

Szárított gyümölcsök

Magas a természetes cukorban, koncentrált szénhidrát forrás , így egy tökéletes energia löket. Szintén kapsz egy nagy adag rostot, káliumot, vitamint és ásványi anyagot. Edzés előtt érdemes egy kis szárított gyümölcsöt enni, hogy energiád legyen, azonban ne liftezzen a gyomrod.

 

Broccoli vagy egyéb zöldségek

Emésztést elősegítő rostokat, rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. A brokkolihoz hasonló tápanyagdús étel a kelkáposzta és a spenót is, melyeket bármelyik szupermarketben megvásárolhatsz. Szintén kiváló forrása a folsavnak, amely jót tesz a szívnek, valamint azoknak a nőknek, akik teherbe szeretnének esni. Amikor a csonterősítő kálciumról beszélünk, érdemes megemlíteni a brokkolit is, amely jó alternatívája lehet laktózérzékenyeknél a tejtermékeknek.

 

Édesburgonya

Pürésítve, sütve vagy pástétomként- az édesburgonya felhasználása rendkívül sokoldalú, és egészségesebb választás, mint a hagyományos burgonya. Tartalmaz béta karotint, vasat, rostokat valamint C-vitamint is. Ha szénhidrátról van szó, inkább édesburgonya formájában vidd a szervezetedbe, mint sima krumplival.

 

Paradicsom

Amellett, hogy tele van C-vitaminnal, magas a likopin tartalmának köszönhetően segít megelőzni a férfiaknál a prosztatarák kialakulását. A paradicsom nem csak serkenti az anyagcserét, de az étvágyat is kiválóan csökkenti.

 

Banán

A banán a tökéletes fitness étel: laktató, nem nehezít el, és tele van tápanyagokkal. Még soha nem etted meg a héját? Tajvani tudósok kimutatták, hogy a héjában még több kálium található, valamint, valamint tartalmaz hangulatfokozó szerotonint és szemvédő luteint is. Egyszer próbáld ki az egész banánt leturmixolni a héjával együtt! ( a keményebb végét esetleg vágd le és a héját jól mosd meg. ) a banánban több az energia, mint más gyümölcsökben, azonban a kalória főleg olyan értékes szénhidrát, ami segít feltölteni a testedet edzés előtt/ közben/ után. A kálium nem mellesleg enyhíti  az izomgörcsöket edzés közben!

 

Áfonya

Az áfonya pár éve bekerült az úgynevezett szuper élelmiszerek közé, mert rengeteg olyan antioxidáns tartalmaz, amelyek segítenek lekötni a szabadgyököket. A szabadgyökök áramoltatják a káros sejteket a szervezetben, így betegségeket idézhetnek elő, valamint kiváltják a korai öregedést. Mint a szárított, mint a friss gyümölcsöt jó enni edzés után, mert energiát ad az izmoknak.

 

Lazac

A lazac tökéletes omega-3 forrás, egy olyan zsírsavé, amely egészségesen tartja a szívet és lassítja az emlékezet vesztést.  Edzés után az egyik legjobb étkezekés a fehérjedús hal, akik nem szeretik, azoknak pedig a sovány húsok és a tojás az ideális választás.

 

Kakaó

A kakaó különösen tápláló, gazdag magnéziumban, antioxidánsokban és aminosavakban. Ahhoz, hogy maximálisan kiélvezd pozitív tulajdonságait, minél közelebb kell jutnod magához a kakaóbabhoz. A zúzott kakaóbaba vagy por a legjobb- a cukrozott keverék már közel sem olyan hasznos.

 

 

Címke:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.