4 jel, hogy több alvás kell neked
február 17, 2017

4 jel, hogy több alvás kell neked

 Image-1 

Honnan tudod, hogy kialvatlan vagy? A legtöbb ember számára az alvás valóban luxus. Minden olyan gyorsan történik, hogy 24 óra egy napban nem is elég. Hallod, hogy mások hajnali 2-kor mennek lefeküdni, reggel 6-kor kelés, irány az edzőterem, majd kemény munka, vagy heti 52 órát dolgoznak, és ilyenkor te a leglustább embernek érzed magad. Azonban tanulmányok kimutatták, hogy mindannyiunknak szüksége van 7-9 óra alvásra egyhuzamban. Ha nem tudod pontosan nyomon követni, hogy megvolt e az elegendő alvás, akkor íme 4 intő jel, hogy itt az ideje, hogy többet aludj!

 

Elkezdtél hízni- még akkor is ha nem eszel többet, mint korábban

Tudtad, hogy a hízást előidézheti a kialvatlanság? És ez igaz mind a felnőttekre, mind a gyerekekre. Szóval ha azon tűnődsz, mitől híztál meg hirtelen, gondolkodj el, hogy alszol e eleget az utóbbi időben. A kevés alvás megnövekedett étvágyhoz, több kalória szükséglethez, és azonnali energiát adó ételekhez vezet. Elég gyakori, hogy az energiát, amit nem kap meg a szervezet alvás során ételekkel helyettesíti. Ezen felül a kevés alvás elrontja a hormonális egyensúlyt, így a szervezet nagyobb valószínűséggel tárolja a felesleges energiát a zsírszövetekben.

 

Vágysz a zsíros és cukros ételekre

Mindannyiunk számára ismerős a stressz-evés, amikor az ember ideges és úgy érzi szüksége van valami édességre. Nos, a kialvatlanság megnövekedett kortizol termeléshez vezet, ami azt eredményezi, hogy jobban vágysz a zsíros, cukros ételekre. Ehhez nehezítésként hozzájön a gyenge akaraterő, amit az alváshiány okoz, és a szervezeted a pillanatnyi boldogságot választja az egészséges helyett. Tehát ha az utóbbi időben rendszeresen tör rád az érzés, hogy édességet ennél, és nem bírod megállni; ideje többet aludnod!

 

Nehezebb koncentrálni

Az agyműködést nem egyszerű megérteni, de vizsgálatok kimutatták, hogy az alvás segít szelektálni az agynak a felesleges információt, hogy gyorsabban  működjön, mikor ébren van.  Képzelj el egy garázst tele szeméttel, ahonnét ki kell vinni az autódat. Sokkal nehezebb feladat, mint egy tiszta rendezett garázsból kiállni. Nehéz koncentrálni, ha nem vagy kipihent, ezért vizsgák előtt is fontos hogy aludj egy jót. Ha tudod, hogy éjszakába nyúlóan kell tanulnod, akkor inkább a vizsga előtt 2 nappal maradj fent sokáig, hogy a vizsga előtti éjszakán rendesen kipihend magad. Azok az órák, amiket munkával/tanulással töltesz alvás helyett, közel nem olyan produktívak, mintha kialudnád magad, és reggel frissen vágnál neki.

 

Hangulatingadozásaid vannak, és boldogtalan vagy

Ismered a mondást, hogy bal lábbal keltél ki az ágyból? Veled is megesik? Ezek gyakran azok a napok, mikor kevesebbet aludtál, nyűgösebb vagy. Édességet eszel, mert kialvatlan vagy, melyek szintén hozzájárulnak a hangulatingadozáshoz. Nagy nyomás alá helyezed a szervezeted, mikor nem adsz lehetőséget az agyadnak, hogy regenerálódjon, pihenjen. Benned van az érzés, hogy kimerült vagy, mérges, stresszes és szomorú, amin akkor tudsz felülkerekedni, ha kialszod magad. A folyamatos alváshiány növeli a negatív érzelmeket és gondolatokat, boldogtalanná tesz, és hosszú távon mentális problémákhoz is vezethet.

Ha szorongsz és ideges vagy mostanában, próbálj meg előbb lefeküdni, hogy meglegyen a kellő alvásmennyiség.

 

A pihentető alvás az egyik legfontosabb tényezője a sikernek és az egészséges életmódnak, és ugyanakkor az egyik legnehezebb dolog a mai rohanó világban. Ne legyen bűntudatod, ha előbb mész ágyba, és félbehagysz valamit, tekintsd egy befektetésnek a jövődbe, a jövőbeni egészségedbe.

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.