Ne pazaroljunk; hogyan jussunk több vitaminhoz ugyanannyi zöldségből?
december 29, 2016

Ne pazaroljunk; hogyan jussunk több vitaminhoz ugyanannyi zöldségből?

  image-1-14

Mindannyian tudjuk, hogy a zöldségek tele vannak rostokkal és vitaminokkal. Észrevetted azonban, hogy a zöldségek, gyümölcsök nagy része sokszor kárba megy, levágjuk és kidobjuk? Kóstoltad valaha a dinnye héját vagy a brokkoli szárát?

Noha a legjobb tudásod szerint azért veszed a zöldségeket és gyümölcsöket hogy egészségesen táplálkozz, sokszor anélkül, hogy tisztában lennél vele a legegészségesebb részeket kidobod a szemétbe. Azokat a részeket vágjuk le, amelyekről azt gondoljuk hogy nem hasznosak. Nagyon sok rost van például a gomba vagy a brokkoli szárában. Ha belekeverjük levesbe vagy  salátába növeli az étel tápértékét.

 

Mire figyeljünk oda?

  • A sárgarépát ha alaposan megmossuk, esetleg kefével letisztítjuk a héját, és máris nem kell megpucolnunk felhasználás előtt.
  • A fűszernövények szárai tele vannak rostokkal és értékes tápanyagokkal, ezért felhasználás során ezeket is aprítsuk fel és vágjuk bele az salátába.
  • A krumplit alaposan meg kell mosni, azonban a héját hagyjuk rajta, ugyanis gazdag C-vitamin forrás. Ha meghámozod eltávolítasz egy nagy adag rostot és C-vitamint is.
  • Zeller külső levelei gazdagok káliumban, ezért ezt is keverjük a salátába.
  • A brokkoli szára legalább annyira tápláló, mint a a virága, ezért ezt se dobjuk a szemetesbe. Tartalmaz béta-karotint, folsavat, C-vitamint, vasat, káliumot és élelmi rostokat.
  • Tök készítése esetén nehogy hagyjuk kárba vészni a tökmagot. Ugyanis gazdag esszenciális zsírsavakban, valamint A-, B-, és K-vitaminban. Pirítva keverjük salátához, együnk önmagában vagy leveshez feltétnek egyaránt kiváló.
  • A narancshéj nagyon tápláló és tele van C-vitaminnal. Óvatosan hámozzuk meg úgy, hogy a fehér részét már ne húzzuk le a gyümölcsnek, és szeleteljük fel vékony csíkokra. Az így kapott narancshéjat keverhetjük salátába, de szószokhoz valamint húsokhoz is nagyon jó ízesítő anyag.
  • A gomba szárát ugyanúgy aprítsuk bele az ételekbe, mint a fejét, ízben különbség nem érzékelhető!
  • Ha a gyümölcs már nem elég friss, fagyasszuk le, és tegyük el későbbre! Tökéletes lesz süteményekbe vagy turmixokba. A héjas gyümölcsöket, mint a mango és a kiwi előszőr hámozzuk meg és úgy tegyük el.
Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.