Mi is az a ketogén diéta? Érdemes kipróbálni?
december 25, 2016

Mi is az a ketogén diéta? Érdemes kipróbálni?

 image-1-4

Dióhéjban ez egy olyan diéta ahol a bevitt zsírtartalom mennyiség magas, közepes a protein bevitel és alacsony a szénhidrát. A diétában a kalória 75-90%-át zsírok adják, 6-20% származik a fehérjéből és pusztán 2-5% a szénhidrátokból.

Eredetileg az epilepsziás rohamok kezelésére dolgozták ki a diétát, mielőtt még lettek volna gyógyszerek a kezelésre.

Azóta a ketogén diétát már elfogadták, mint diétás étrend. A diéta célja a ketózis elérése, azaz egy olyan állapoté, amikor a test a zsírokat használja elsődleges üzemanyagforrásnak a szénhidrát helyett. 3-4 nap után az elraktározott szénhidrátok, az úgynevezett glikogének kiürülnek és a ketózis kerül a helyére, súlycsökkenés következik be és karcsúbb megjelenést eredményez.

A súlycsökkenés mellett a diéta első előnye hogy nem éhségérzet, mivel kiadós mennyiségű zsírt eredményez, és a megnövekedett ketózis csökkenti az étvágyat.

 

Mit is jelent ez valójában?

Mindössze napi 50 gramm szénhidráttal a lehetőségek igencsak lecsökkennek.

A reggeli például nem több, mint egy tojás, alacsony szénhidráttartalmú zöldségek és egy avokádó. Ebédre lehet enni balzsamecetes salátát csirkével. Az ideális uzsonna vagy snack a különböző csonthéjasok. Vacsorára válasszunk lazacot kókuszolajban pirított zöldségekkel. Amit kerülni kell a krumpli, a gyümölcsök és a desszertek.

 

Mik azok, amik jó zsíroknak és olajnak a diétában:

  • Avokádó
  • Vaj
  • csirke zsír
  • Nem hidrogénezett disznózsír
  • Makadám dió
  • Majonéz (vigyázz hozzáadott szénhidráttal)
  • Olivaolaj
  • Kókuszolaj
  • kókuszvaj
  • Vörös pálmaolaj
  • Mogyoróvaj

 

Milyen fehérje forrásokat érdemes fogyasztani:

  • Hal
  • Kagyló
  • Tojás
  • Marha, borjú, kecske, bárány, és vadhúsok.
  • Sertéshús
  • Baromfi: csirke, kacsa, fürj, fácán.
  • Kolbász
  • Mogyoróvaj

 

Milyen zöldségeket ajánlott fogyasztani:

Főleg a zöld levelű zöldségeket érdemes választani.

 

Tejterméket amiket ehetsz:

  • tejszínhab
  • Kemény és lágy sajtok – (Cheddar, mozzarella, krémsajt, mascarpone sajt, stb)
  • Tejföl
  • Túró

 

Magvak amiket fogyassz:

  • Makadám dió, dió, mandula
  • Kesudió
  • Azok a magvak amelyeknek magas az omega-6 zsírtartalma

 Ne feledd, hogy a diéta során, ügyelni kell arra, hogy az ételeknek milyen a zsír-fehérje- szénhidrát tartalma. 

Címke:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.