Pontosan mennyi vízre van szükségünk?
november 11, 2016

Pontosan mennyi vízre van szükségünk?

 image-1-4

Biztos, hogy hallottad, hogy egy nap legalább 8 pohár vizet meg kell innod. Ez nagyjából 2 liter víznek felel meg, ami igencsak nehéz feladat, ha nem vagy egy szorgalmas vízivó. Azonban ez a klasszikus tanács kicsit félrevezető. A szükséges folyadékbevitel függ a testsúlytól, az életkortól, nemtől, aktivitástól és az élőhelytől is. A személyes folyadékszükségletek is naponta változnak ,attól függően,  hogy mit eszel, mit iszol és mit csinálsz napközben.

A javasolt fogyasztás nőknek 2,7 L folyadék. Ez lehet víz, kávé, víztartalmú ételek. Ha a tested hallgatsz és akkor iszol, amikor szomjas vagy és csak akkor eszel, amikor megéhezel, nagy valószínűséggel beviszed az elegendő folyadékot a szervezetedbe.

 

Tehát mit vegyél figyelembe?

 

Minden folyadék beleszámít a folyadékbevitelbe, nem csak a H2O

Fontos, hogy nem csak a víz, hanem a tej, tejeskávé, narancslé is beleszámít a napi bevitelbe. A legjobb hidratálás, amivel plusz kalóriát sem viszel be a szervezetedbe a gyümölccsel ízesített víz, tea cukor nélkül és az ásványvíz.

 

Számít az ételekben található víz

Az élelmiszerekben található folyadék pont olyan a szervezetednek, mintha vizet innál. Sok gyümölcsnek és zöldségnek magas a víztartalma, így ha ezeket fogyasztod, két legyet ütsz egy csapásra. Ilyen gyümölcs például az eper, görögdinnye, narancs, graperuit, vagy a zöldségek közül az uborka, a saláta, a zeller, a pardicsom, vagy a húsleves.

 

Néhány étel és ital növeli a vízszükségletet

Vannak olyan ételek és italok, mint a spárga például vagy az alkohol, aminek vízhajtó hatása van. Előfordulhat, hogy kimossa a vizet a szervezetünkből, és ezért többet kell bevinni. Ha magas nátrium tartalmú élelmiszereket fogyasztunk a szervezetünk megköti a vizet, és szomjasabbak vagyunk. A sok folyadék segít felhígítani a rendszert, és és folyadék újra rendesen áramlik a szervezetben.

 

Nézz rá a vizeletedre

Elsőre lehet furcsán hangzik, de ha nem is érzed szomjasnak magas, lehet keveset ittál. Ha áttetsző, szinte szagtalan, akkor elegendő folyadékot ittál, azonban ha sötétebb sárga és erős szaga van, akkor több vízre van szükséged!

 

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.