Csicseriborsó chips
november 18, 2016

Csicseriborsó chips

 

A csicseri borsó nagy népszerűségnek örvend napjainkban. Egyre több finomság is kapható a boltokban, ami  ebből a nagyszerű zöldségből készült, úgyhogy lássuk csak miért olyan egészséges!

 

A csicseriborsó összeségében nagyon egészséges. Mogyoróra hasonlító íze van, és krémes állaga. Ez a sokoldalú hüvelyes leggyakrabban levesekben, curry szószban, humusban és falafelben fordul elő. Gluténmentesek, tehát tökéletes választás, ha el ilyesfajta diétán vagy.

 

Milyen pozitív tulajdonságai vannak a csicseriborsónak?

Rost

Csak úgy, mint a többi bab és hüvelyes tele van élelmi rostokkal. A magas rosttartalom miatt, segítik az emésztést, és a gyorsabb anyagcserét.

 

Fehérje

Tele van fehérjével, ami különösen jó hír a vegetáriánusoknak. A csicseriborsó hasonló mennyiségű fehérjét biztosít, mint a hús vagy a tejtermékek, csak sokkal alacsonyabb a kalória tartalma.

 

Vas

Tudtad, hogy a csicseriborsó gazdag vasban? A tökéletes módszer, hogy felturbózd az energia szinted, hogy növeled a csicseriborsó bevitelét. Ez különösen fontos menstruáció idején, vagy kisgyermekeknél növekedő korban.

 

Milyen formában tudod fogyasztani a csicseriborsót? Készíts házi csicseriborsó chipset!

 

Hozzávalók:

  • 3 bögre főtt csicseriborsó ( vagy konzerves változat)
  • 2 evőkanál olíva olaj
  • 1 teáskanál őrölt kömény
  • 1 teáskanál chili por
  • ½ teáskanál cayenne bors
  • csiper só

 

Elkészítés:

  • melegítsük elő a sütőt 200 fokra.
  • Keverjük össze az összes hozzávalót, és öntsük rá egy sütőpapírral kibélelt tálcára.
  • Süssük 30-40 percig.
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.