Olcsó őszi vitaminforrások
szeptember 10, 2016

Olcsó őszi vitaminforrások

img_5126

 

A hideg idő beköszöntével lassacskán megfeledkezünk a zöldségekről és a gyümölcsökről. Ilyenkor nem feltétlen a kedvenc gyümölcsödet kell választani, mert az idény gyümölcsök és zöldségek olcsóbbak, és sokkal jobb minőségűek is. Ne csak a bogyósgyümölcsöket keressük, hanem azokat, amelyeket ősszel termesztenek, és tele vannak olyan tápanyagokkal, amelyeknek kifejezetten jó hatása van az egészségre, és még pénzt is megtakaríthatunk vele.

 

Olvasd el miket érdemes télen venni, és hogyan kell elkészíteni ,hogy a lehető legtöbb tápanyagot megtartsa.

 

Fehérrépa

Sok gumós növénynek van télen szezonja, beleértve a fehérrépát. A fehérrépa ismert a magas vitamin és ásványi anyag tartalmáról, továbbá szuper rost, folsav,  és C,- E,- K vitamin forrás. Mivel elég kemény növényről beszélünk, nehezebb a benne lévő vitaminokat megsemmisíteni, szétfőzni, tehát nyugodtan hozzáadhatjuk levesekhez. Amikor az ásványi anyagok lebomlanak főzés közben, szerencsére a levesben maradnak, úgyhogy így is beviszed a szervezetedbe. A pirítás szintén egy jó megoldás; egy kis olíva olajon megpirítva kombináljuk más zöldségekkel is.

 

Édes kömény

Valószínűleg nem sűrűn veszed ezt a zöldséget, lehet nem is tudod, hogy néz ki. A hagyma és a zeller között van félúton, kicsit édeskés az íze. Tökéletes kálium, C vitamin, rost és folsav forrás. Szeleteljük fel, és lassú tűzön süssük puhára. Gyors megoldásként nyers szeleteket is hozzáadhatsz a káposztasalátához.

 

Kelbimbó

Kelbimbó egész évben kapható, azonban a csúcsszezonja télen van. Különösen jó C vitamin forrás, és rengeteg egészségre gyakorolt pozitív hatása ismert.

 

Sötét leveles zöldségek

Az élénk zöld leveles zöldségek tele vannak antioxidánsokkal. Szintén jó alternatívái a tejtermékeknek, hogy bevigyünk a napi kálcium szükségletet, valamint jó vas és folsav forrás.

Egy tápanyagdús alternatívája a burgonya chipsnek, ha a kelkáposzta leveleket kicsit megkenjük olíva olajjal és megsütjük őket chipsnek. Saláta gyanánt dobd fel egy kis feta sajttal, gránátalma maggal, szeletelt mandulával és balzsamecettel. Pirítva mártogató szószokhoz is kiváló.

 

Citrusfélék

Narancs, mandarin és a grapefruit a legízletesebb lehetőségek a téli hónapokban. Szintén tele vannak C vitaminnal és rostokkal, ami elengedhetetlen, hogy szervezetünk megfelelően védekezzen a megfázások ellen. Amennyiben úgy érzed, nem tudsz elegendő vitamint juttatni a szervezetedbe, érdemes plusz multivitaminnal és C vitaminnal felvértezni magunkat!

 

Gránátalma

A magukat natúr is fogyaszthatod, de gyümölcssalátába agy joghurtba keverve is kiváló. Zabpehelyhez adva a reggelinket is feldobhatjuk vele.

 

 

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.