Az ülés az új dohányzás?
augusztus 17, 2016

Az ülés az új dohányzás?

 Image-1

Gondoltad volna, hogy a legtöbb ember több időt tölt el üléssel, mint alvással?

Kutatások szerint egy átlagos ember napi 9.3 órát tölt üléssel! Ez lényegesen több, mint a 7.5 óra, amit átlagosan alvással töltünk.

 

Az emberi test mozgásra van tervezve, nem pedig ülésre, és a riasztó következményekre a mozgásszegény életmód miatt csak most derül fény.

 

A modern világ ülő társadalma

A tipikus munkahét úgy néz ki, hogy ülünk az autóban, ülünk az irodában majd ülünk otthon a kanapén. Sajnos így élnek az emberek az elmúlt évezred során. A technológia megjelenése előtt az ember aktív életmódot folytatott. A mozgás és az edzés nem számított külön elfoglaltságoknak, amiket előre be kellett tervezni, szimplán a mindennapi élet részei voltak.

Már sokunk küzd hátfájással, feszítő fejfájással és lassúsággal, amit mind a mozgásszegény életmód eredményez. Az új kutatások azt sugallják, hogy hogy az ülés sokkal komolyabb károkat is okozhat, mint a rossz tartás, vagy egy kis hátfájás.

 

Nos de milyen tudományos háttere van?

Számos tanulmány erősen sugallja, hogy a hosszan tartó ülés növeli az olyan krónikus betegségek kockázatát, mint a diabétesz, szív és érrendszeri betegségek vagy a rák.

És íme egy rossz hír: a kockázatot nem csökkenti a napi rendszeres mozgás. A kutyasétáltatás vagy egy kis kocogás nem ellensúlyozza az egész napi inaktív életmódot.

Egy 14 éven át tartó tanulmány, amelyben 100000 nőt és férfit vizsgáltak kimutatta, hogy azoknál az embereknél, akik napi 6 óránál többet ültek, szignifikánsan magasabb volt a halálozás kockázata, mint azoknál az embereknél, akik 3 órát, vagy kevesebbet töltöttek a székben.

 

Ha még mindig vannak kételyeid, hogy az ülés valóban rendkívül káros, akkor olvasd el az alábbi tényeket!

 

Az ülés szinte nulla energiát használ fel, így a zsírbontó enzimek drasztikusan csökkenek. 24 óra folyamatos ülés hatására a jó koleszterin 20%-kal, az inzulinhatékonyság pedig 24%-kal csökken. Azon emberek, akik ülő munkát végeznek, megduplázódik a szívbetegség kialakulásának kockázata.

A televíziózás szintén nagyon káros, 64%-kal növeli a szívbetegség kialakulásának kockázatát.

 

Mégis miért ártalmas ennyire az ülés??

Amint a hátad hozzáér a székhez, megváltozik az anyagcseréd.

Nyugalmi állapotban az anyagcserénk lelassul, ami azt jelenti, hogy minimális kalóriát éget a szervezetünk. Ez magyarázza azt is, hogy az ülés mért  segíti elő az elhízást.

A vérkeringés a lábunkban lelassul, és helló visszér!

A hosszan tartó ülés bemerevíti és lerövidíti a csípőhajlító izmokat.

 

Mi a megoldás?

Próbáljuk meg csökkenteni az ülve töltött órák számát, és több mozgást iktatni a napunkba!

Sajnos felgyorsult társadalmunkban rengeteg tevékenység üléscentrikus. Sokan irodai munkát végeznek, a társaságok ha összejönnek akkor esznek isznak együtt, vagy egy hosszú nap után jól esik kikapcsolódni a kanapén a TV előtt.

 

A közeljövőben nem valószínű, hogy ez változni fog, azonban apróbb változtatásokkal sokat tehetsz az egészségedért.

Tarts sétáló meetingeket, ha van rá lehetőséged! Extra napfény és friss levegő segít a gondolkodásban is, és felfrissülten térhetsz vissza az irodába!

A hosszú vezetést szakítsd meg egy kis pihenéssel és lábnyújtóztatással.

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.