6 hiba, amit elkövetsz, mikor egészséges ételt vásárolsz
augusztus 13, 2016

6 hiba, amit elkövetsz, mikor egészséges ételt vásárolsz

Ha nem vagy táplálkozási szakértő, akkor nagyon nehéz a dolgod bevásárlás során. Ez bizony azért van, mert az egészséges ételeket forgalmazó cégeknek is az a dolguk, hogy eladják a termékeiket, attól függetlenül, hogy azok egészségesek vagy nem.

Most a 6 leggyakoribb hibát mutatjuk be, amelyet az emberek vásárlás során elkövetnek, miközben az egészséges ételeket keresik.

 Képernyőfotó 2016-08-13 - 11.40.14

Gluténmentes nem mindig egyenlő az egészségessel

Még sokszor az egészséges életmódot követő emberek sincsenek vele tisztában mi is valójában a glutén. A glutén egy egyszerű protein, ami számtalan gabonafélében megtalálható, mint például a búza vagy árpa. A glutén gyakorlatilag nem káros a testedre, csak ha érzékeny vagy rá, és nem tudja a szervezeted megfelelően feldolgozni. Csak azért, mert rajta van a címkén, hogy gluténmentes, nem feltétlenül jelenti azt, hogy egészséges is.

Csak azért mert egy doboz süteményen rajta van, hogy gluténmentes, nem jelenti azt, hogy kevésbé káros, sőt. A legtöbbször a gluténmentes ételek sokkal több adalékanyagot és cukrot tartalmaznak, hogy elérjék a kívánt ízt és állagot.

 

„Egészséges” energiaszeletek fogyasztása

A legtöbb vitamin szelet, vagy fehérje szelet nyugodtan lehetne cukorszelet is. Amióta olyan elfoglaltak vagyunk, az emberek gyors egészséges megoldásokat keresnek az edzés utáni feltöltődésre, vagy amikor épp nagy rohanásban vannak. Nagyon kell azonban vigyáznunk, mit tartalmaz ez a vitaminszelet, ugyanis gyakran nem sokkal jobb, mint egy doboz cukorka. Előszőr is nézzük meg, mennyi cukrot tartalmaz egy szelet, és ha 12g-nál több, akkor érdemes visszatenni a polcra. Ezen kívül nézd meg, nem tartalmaz e más hozzáadott cukrot., mint saccharin, aspartamin, vagy a egyéb töltőanyagokat, kötőanyagokat és izolátumokat.

 

Gyümölcslevek fogyasztása

A gyümölcs egészséges, ezért a gyümölcslé is, ugye? Nem igazán. A legtöbb gyümölcslé valójában cukrozott víz. Ha csak nem 100% előtted facsart, akkor jobb elkerülni, mert tele van tartósítószerrel és cukorral.

 

Agave nektár használata édesítőként

Az elmúlt években az agave nektár igen népszerű édesítőszerré vált, mégis kevesen tudjk, hogy tele van fruktózzal. Noha a glikémiás indexe alacsony, új kutatások azt javasolják, hogy mérsékeljük a fruktóz fogyasztását, ugyanis ártalmas lehet a májra, és segíti a has körüli zsírpárnák kialakulását. Jobb alternatívái a cukornak a stevia, a xilit vagy a kókuszpálma nektár, azonban egyikkel sem szabad túlzásba esni.

 

Feldolgozott organikus ételek

Ha organikus, akkor egészséges, igaz?

Ez szinten egy olyan gyakori hiba, amit az egészséges életmód hívei elkövetnek. Az organikus ételeknél, az alapanyagokat nem kezelik veszélyes kemikáliákkal és nincsenek génmódosítva, tehát egészségesebb a hagyományosan termelt hozzávalóknál,  de ez nem jelenti azt, hogy az összes organikus kaja egészséges.

Próbálj meg minél inkább az eredeti növénynél maradni, ne egy feldolgozott változatát fogyaszd, ez ugyanis sokkal többet jelent, mintsem, hogy organikus avagy nem.

 

Zsírok kerülése

Noha az étrendünk egyik alappillére kellene legyen a zsírok fogyasztása, mégis sokan félnek tőle. Agyunk 2/3-a zsírból készült, és szüksége van zsírra a megfelelő működéshez. Azok az ételek, amelyeknek magas az omega-3 zsírtartalma, gazdagok antioxidánsokban, ásványi anyagokban és vitaminokban védik az agyat a károsodásoktól valamint segítik a megértést, a tanulást ,valamint a koncentrálást.

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.