Mítoszok az alkoholfogyasztásról és a másnaposságról
július 8, 2016

Mítoszok az alkoholfogyasztásról és a másnaposságról

 Image-1-1

 

 

Mítosz: A másnaposság nem nagy ügy

Tény: Az ivászat a központi idegrendszert támadja, ezáltal fejfájást, szédülést és hányingert okoz. Másnap gyakran lüktető fejfájással , kiszáradt szájjal és legyengült immunrendszerrel ébredsz.

 

Mítosz: A másnaposság mindkét nemre ugyanúgy hat

Tény: Ne őrüljetek meg az ingyen italoktól lányok. Ugyanazon mennyiségű alkoholt jobban megérez egy nő, mint egy férfi. Ennek az az oka, hogy a férfiak testének nagyobb százaléka víz, amely segít hígítani az elfogyasztott alkoholt. Mikor a nők azonos mennyiséget isznak, többalkohol kerül a véráramba.

 

Mítosz: A bor a legkíméletesebb választás

Tény: A vörösbor tartalmaz tanninokat, egy olyan vegyületet, amely néhány embernél fejfájást eredményezhet. A malátából készült italok, mint a whiskey, szintén hajlamos kiváltaltani az erős másnaposságot. Ha tartasz a másnap reggeltől, akkor a sör, vodka és a gin a legjobb választás.

 

Mítoszt: Tésztafélét enni alkoholra lefekvés előtt

Tény: Ez az gondolatmenet két oknál fogva is hibás. Lefekvés előtt nem ajánlott semmit enni, plusz ez nem segít a részegségen. Az ételnek a gyomrodban kell lennie, mielőtt elkezdődne az esti mulatozás. Másodszor, a zsiradékok lassítják le leginkább az alkohol feldolgozását a szervezetben. Tehát egyél egy pizzát vagy steaket italozás előtt, és talán megúszod a másnaposságot.

 

Mítosz: Szedj be fájdalomcsillapítókat lefekvés előtt

Tény: A fájdalomcsillapítóknak körülbelül 4 óráig érezhető rendesen a hatása, tehát jobban jársz, ha akkor felkelés után közvetlenül veszed be, ha tényleg szükséged van rá. Fontos: ne válassz Tylenol tartalmú gyógyszert, mert az alkohollal kombinál ártalmas lehet a májra.

 

Mítosz: Alkohol segít, hogy jobban aludj

Tény: Épp az ellenkezője igaz. Míg egy pohár bor segíthet elaltatni, a túl sok alkohol gyengíti az alvás minőségét.

 

Mítosz: kutyaharapást szőrivel

Tény: Ha reggel megint fogyasztunk alkoholt, semmit sem érünk el vele, csak annyit, hogy elhúzzuk a másnaposságot.

 

Mítosz: kávé a megoldás

Tény: A kávé még inkább a kiszáradáshoz vezet, és csak ront a másnaposságon. A legjobb megoldás ha tiszta vizet vagy esetleg sportitalokat fogyasztunk, melyek ellensúlyozzák a kiszáradást és segítenek pótolni az elvesztett elektrolitokat.

 

 

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.