Mennyi cukor az ideális?
július 28, 2016

Mennyi cukor az ideális? 

IMG_9715

Mi a különbség a hozzáadott cukor és a gyümölcsben található cukor között? Mennyit eszünk egy nap, és mik a tünetek ha túlzásba visszük?

Ajánlások alapján, a napi kalóriabevitel 5%-ának megfelelő cukormennyiséget kellene fogyasztanunk, de nem mindegy, hogy milyen cukorból.

 

Mennyi gyümölcsöt fogyasszunk?

A zöldségeknek nagyobb a tápértéke, mint a gyümölcsöknek, mivel azok nem befolyásolj-k a vércukorszintet. Ahhoz azonban, hogy leválaszd magad a cukros ételekről, a gyümölcs nagy segítségedre lehet. A gyümölcslé már más, akkor ugyanis az összes rostanyagot kidobtuk.

2-3 fajta gyümölcs egy nap jót tesz, azonban próbáljunk meg mellé csonthéjasokat is enni. A protein ugyanis lelassítja a cukor felszívódását a véráramba, és hosszan tartó energiát biztosít. Ami a vércukor szintet illeti, a bogyós gyümölcsök vagy az alma például sokkal jobbak, mint a mangó vagy az ananász, amelyeknek gyümölcscukor tartalma magasabb. Az asztalt gyümölcsökkel szintén vigyázni kell, ugyanis a vízhiány miatt a cukor sokkal koncentráltabb.

 

Mennyi cukor fogyasztása biztonságos?

Az egészségügyi világszervezet iránymutatása szerint, a hozzáadott cukor ne legyen több, mint 5-6 teáskanál. egy kanál cukor 4 g, így vásárláskor érdemes megnézni az csomagoláson feltüntetett mennyiséget.

 

Mik a jelei a túl sok cukor fogyasztásnak?

Ha túl sok telített zsírt fogyasztasz, akkor előfordulhat, hogy kis sárga karikák jellenek meg a szem alatt. Ha ez előfordul, akkor érdemes leellenőrizni a koleszterin szintedet, mert előfordulhat, hogy nem dolgozod fel megfelelően a zsírokat. Az alacsony vércukorszint esetén elvonási tünetek jelentkezhetnek, úgy mint szédülés, feszültség, szorongás. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, keveset kell enni sokszor. Kerüljük a cukros gyors megoldásokat, és  és válasszuk az alacsony glikémiás indexű ételeket. Próbáljuk tartani a a vércukorszintet egész nap, törekedjünk a három óránkénti étkezésre.

 

3 tipp, hogy betartsd a diétát

  • Mindig ajánlott elolvasni a címkét a csomagoláson, hogy tudjuk, mennyi cukor van benne, és milyen egyéb esetleg káros összetevők.
  • Étkezésnél nagyon igaz a mondás, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Próbáljunk meg napi 3 főétkezést, és 2 snackkelést beiktatni, de figyeljünk, hogy ezek az ételek minőségi alapanyagokból készüljenek és magas legyen a tápértékük.
  • Amennyiben lehetséges, együnk keményítő tartalmú ételeket a fehérje mellé, mert ez csökken az étel glikémiás indexét, fenntartja az energia szintet, és megszünteti az éhséget.

 

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.