Mely vitaminok azok, érdemes fogyasztani nyáron?
július 2, 2016

Mely vitaminok azok,  érdemes fogyasztani nyáron? 

A hideg idő elmúltával gyakran megfeledkezünk arról, mennyire fontos a megfelelő mennyiségű vitamin bevitele a szervezetbe. A nyár beköszöntével ugyan a D vitamint nem feltétlen kell pluszba bevinni a szervezetünkben, számos más fontos vitaminra oda kell figyelni!

A táplálkozásunkkal a vitaminszükségletünk is változik a nyáron, ezért nem mindegy, mit  eszünk, és milyen táplálékkiegészítőket szedünk. A hő, a pára és a napsugárzás rengeteg fontos tápanyagot elszívnak a szervezetedből. Emiatt fontos, hogy a táplálkozási szokásaink alkalmazkodjanak az évszakok változásához!

 

Ha sok időt töltesz a napon a nyári hónapokban, akkor a D vitamint elhagyhatjuk, mert a testünk termel megfelelő mennyiségben; azonban mik azok a vitaminok, mire szüksége van szervezetünknek?

A meleg napok beköszöntével testünk reagál  hőmérséklet változásra. Kint vagyunk a melegben. Izzadunk, ezáltal olyan nélkülözhetetlen ásványianyagokat és vitaminokat veszítünk, mint az A-, C-, E vitamin. Ezeket fontos pótolni!

 Image-1-3

A vitamin

Van némi bizonyíték, hogy az A vitamin csökkentheti a bőrrák kialakulásának kockázatát, ha napi rendszereséggel bevisszük a szervezetünkbe.  Szintén segít helyrehozni a napsugárzás által okozott károsodásokat, és ellenállóbbá teszi a bőrt az UV sugárzással szemben.

Az alábbi gyógyszerekkel együtt szedve, az A vitamin nem mindig reagál jól, ezért fontos, hogy ne szedjünk belőle többet a napi előírt mennyiségnél!

  • Fogamzásgátló tabletta
  • Vérhígító
  • Bexarotén
  • Tretinon
  • Prevalite

Az A vitamin természetes úton történő pótlása a zöld leveles zöldségekkel, mint például a kelkáposzta lehetséges; de a sárgapaprika, kiwi és az eper is nyújt elég A vitamint.

 

C vitamin

Töltődjünk fel C vitaminnal, ha sokat tartózkodunk a napon, ugyanis a C vitaminban található aszkorbinsav segít a verejtékmirigyek megfelelő működésében. A C vitamin egy megfelelő védekezés a hőguta és a meleg miatti kiütések ellen is.

Paradicsom, bogyósgyümölcsök, brokkoli megfelelő mennyiségben tartalmazzák ezt a vitamint, ezért napi szintű fogyasztása elengedhetetlen! Azonban, ha mégis úgy érzed, nem viszel be megfelelő mennyiségű C vitamint a szervezetedbe, a pótlására tökéletes vitamint találsz Itt!

 

E vitamin

Nemcsak védi a bőrt a káros sugárzástól, de segít a jobb állóképesség és a jobb fizikai erőnlét elérésben. Ha szabadtéri sportot végzel, a nyári hónapokban az E vitamin jelentős energia löketet ad!

Tofu, spenót és a magvak tele vannak E vitaminnal, de a sovány sertés-, marha- és bárányhús is, valamint az olajos halak is jó választás, ha pótolni szeretnénk.

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.