Mik a legjobb másnaposság elleni ételek?
július 9, 2016

Mik a legjobb másnaposság elleni ételek?

Image-1-3

 

Legtöbb embernek ismerős az érzés, mikor egy átmulatott éjszaka után, nehezebb kikelni az ágyból, mit kimászni egy mély gödörből. Régi mondás azt tartja, hogy egy hideg pizza, vagy egy zsíros kenyér segíthet a bajon, azonban vannak ételek, amelyeknél tudományosan bizonyították, hogy segít minél előbb kiheverni a másnaposságot és a vele járó szenvedéseket.

 

Előszőr is, mi is a tudományos magyarázat? A tipikus másnapossági tünetek a hányinger, fényérzékenység, fejfájás, hasmenés, émelygés, melyeket az okoz, hogy a test kémiája megváltozott, beleértve a hormonokat, kémiai reakciókat a szervezeten belük, és a mérgező anyagokat, ami az alkohollal jár.

Noha nincs olyan étel vagy ital, ami elmulasztja a másnaposságak, bizonyos ételek jobbak, és hamarabb megváltást hoznak.

Ébredés után fontos, hogy pótoljuk az elvesztett folyadékot és az olyan értékes tápanyagokat, mint a gyümölcscukor, vitamin, aminosavak és ásványi anyagok, amik segítik lebontani a méreganyagokat, és csökkentik a szervezet negatív reakcióit a méreganyagokra.

 

Italok, melyek segíthetnek

 

Viz

Az alkohol vizelethajtó, ami azt jelenti, hogy kitolja a folyadékot a szervezetből.  Amikor már nem maradt semmi a „tartályban”, a szervezet a vizet az összes lehetséges forrásból szívja el, beleértve az agyat, és helló fejfájás. Egy kis vízfogyasztás lefekvés előtt mindenképp segít, de reggel nagyon fontos, hogy ezzel indítsuk a reggelt.

 

Sportitalok és kókuszvíz

A cukros sportital edzés közben akár ártalmas is lehet, azonban nem ez a helyzet a másnaposság esetében. Ezen italok segítségével pótólhatod a vizet és az elektrolitokat a szervezetedben, vagy ingyunk kókuszvizet, melyben 5 olyan elektrolit található, mint az emberi testben, ellenben a sportitalokban csak kettő.

 

Gyömbér vagy borsmenta tea

Kutatások azt bizonyították ,a gyömbértea csökkenti a hányingert, és a rosszullétet. A borsmenta tea enyhíti a gyomorfájdalmat és csökkenti a hányingert.

 

Gyümölcslé

Egy pohár alma vagy áfonyalé ( NE narancslé ) , segíthet hogy elinduljon a regenerálódási folyamat. A fruktóz, ami az édes gyümölcsitalokban van, ad a testnek egy energia löketet, emellett a gyümölcslé is tartalmaz rengeteg folyadékot és némi vitamint is, ami segít a dehidratáltság megszüntetésében.

 

Ételek, melyek segítenek

 

Tojás

A tojás tele van olyan aminosavakkal, mint a cisztein és a taurin. A taurin növeli a máj működését és segít megelőzni a májbetegséget. A ciszterin lebontja a  a fejfájást okozó kemikáliákat, amik a szervezetedben maradnak, mikor a máj lebontja az etanolt.

 

Banán, datolya és leveles zöldségek

Ezek az élénk színű ételek rengeteg káliumot tartalmaznak, egy olyan fontos anyagot, amit az alkohol vízhajtó hatása nagy mértékben ki tud mosni a szervezetünkből. Ha nincs kedved salátát enni reggelire, adj hozzá egy joghurtot, és készíts belőle smoothiet.

 

Csirkehúsleves

A húsleves lehet, hogy nem a leghagyományosabb étel a másnaposságra, de segít pótolni a folyadékot, és  nátriumot is juttat a szervezetbe.

 

Keksz vagy pirítós mézzel

Mivel a kekszek alapvetően tele vannak tartósítóval, próbálj meg egy egészségesebb verziót választani.

A kekszek és a pirítós mind olyan szénhidrátok, melyek növelik az alacsony vércukorszintet, anélkül, hogy felforgatná a gyomrot.

 

Zab

Egy tál zabnak magas a tápanyagtartalma, tele van B vitaminnal, kalciummal, magnéziummal és vassal. Ezen kívül a zab segít semlegesíteni a savakat a szervezetben és növeli a vércukorszintet, így egy pillanat alatt energiát ad.

 

Miket érdemes kerülni?

  • Zsíros ételek
  • Alkohol
  • Narancslé vagy egyéb citrusfélékből készült italok

 

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.