Top 15+1 könnyed nyári étel
június 24, 2016

Top 15+1 könnyed nyári étel

 

Nyáron a nagy melegben érdemes olyan ételeket fogyasztanunk, melyek nem terhelik az emésztőrendszerünket, méregtelenítenek, és könnyen fel tudja dolgozni a szervezetünk. Emellett az is fontos, hogy megfelelő mennyiségű vitamint, és antioxidánst vigyünk be a szervezetünkbe, akár Bioheal vitaminokkal, akár táplálkozással, hiszen a napi 3-4 Liter ajánlott vízfogyasztással könnyen kimoshatjuk a szervezetünkből, és pótlásuk elengedhetetlen.

 

  Image-1

Koriander

A koriandernek számos egészségre pozitív hatása ismert, tele van tápanyagokkal, mint a rost, vas, tiamin, cink, folsav, foszfor vagy a K vitamin. A koriander növeli a emésztő savak termelődését, amely stimulálja a beleket, hogy a méreganyagok távozzanak a szervezetből. Az egészségesen működő emésztőrendszer a súlycsökkenés kulcsa, ezért érdemes erre odafigyelni.

 

Ananász

Ez az édes trópusi gyümölcs tökéletes alapanyag egy frissítő, nyári smoothiehoz vagy üdítőhöz.  Mivel ez egy gyulladáscsökkentő élelmiszer, az ananász segít csökkenteni a puffadást, így hozzásegít a lapos hashoz.

 

Mango

A mango segít legyőzni az édességi utáni vágyat és egyben elveszi az éhségérzetet is, emellett magas a vas, magnézium, antioxidáns és rosttartalma, továbbá támogatja az emésztést is, ezért érdemesebb inkább a gyümölcsöt fogyasztani nem csak a levét.

 

Füge

Ez a rostban és káliumban gazdag gyümölcs tökéletes nyári snack; fogyaszthatod önmagában, salátában, müzlivel, de még prosciuttoval is!

 

Barack

Tele fontos ásványi anyagokkal, mint az A vitamin és C vitamin, kálium és vas, egy közepes méretű barack csak 38 kalóriát tartalmaz, azonban közel 2g vas található benne.  A barack kíméletes hashajtó és vízhajtó, és hála a bétakarotinnak segíti a bőrt frissen tartani.

 

Édes paprika

A paprika tökéletes súlycsökkentő étel, mivel tartalmaz kapszaicint, egy természetes anyagcsere gyorsító anyagot.

 

Dinnye

A dinnye 92 %-a víz, aminek köszönhetően laktat, alacsony a kalória tartalma, mégis rengeteg vitamint és antioxidánst tartalmaz.

 

Borsó

A borsónak magasabb a fehérje és vastartalma, mint a legtöbb gyümölcsnek, tehát nagyszerű vitaminforrás és egy jó alternatíva az állati eredetű fehérjék pótlására.

 

Zöldbab

Ennek a nyári zöldségnek alacsony a kalória tartalma és zsírszegény forrása a vasnak és a rostoknak. Ha nem rajongsz a zöldbabért? Rejtsd el a salátában, vagy edd a hús mellé köretnek, és észre se veszed.

 

Szőlő

A szőlő gazdag C vitaminban és antioxidánsokban gazdag, továbbá segít megelőzni a kettes típusú cukorbetegséget. A szőlő a dinnyéhez hasonlóan sok vizet tartalmaz, laktat, és mégis egy bögre szőlő csak 100 kalóriát tartalmaz.

 

Édesburgonya

Az édesburgonya nagyszerű forrása azon rostoknak, melyek segítenek csökkenteni a vércukorszintet, és csökkenti a derék körüli zsírpárnákat. Javasolt édesburgonyával helyettesíteni a krumplit, mikor krumplisalátát készítünk, házi készítésű chipseknél, vagy a kerti grillezéseknél köretnek is tökéletes. 

 

Szeder

Egy kis tál szeder csak 62 kalóriát tartalmaz, azonban tele van olyan rostokkal, antioxidánsokkal és flavonoidokkal, melyek segítenek a méreganyagoknak távozni a szervezetből.

 

Dió

A dió tele van olyan szívbarát zsíradékokkal, melyek az anyagcserét is serkentik, tehát ideális választás, ha késő délutáni snackre vágyunk.  Egy fontos, figyeljünk az adagokra, mert a diófélék tele vannak értékes tápanyagokkal de kalóriával is.

 

Káposzta

Amellett hogy rostban gazdag és kalória szegény, a káposzta kiváló forrása a kénnek, melyet a szervezetünk arra használ, hogy  természetes haj és körömerősítő keratint állítson elő.

 

Zeller

Amellett, hogy null kalóriás étel, tökéletes K és C vitamin forrás, továbbá tartalmaz rostokat, káliumot és tiamint.

 

Zab

Nagyszerű energiaforrás valamint rostokban igencsak gazdag, ezért a zabpehely az egyik legjobb reggeli, mindenképp ezt fogyasszuk müzli helyett.

 

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.