10 étel, ami energiát ad a terhes kismamáknak
április 11, 2016

10 étel, ami energiát ad a terhes kismamáknak

 

Várandósan duplán fontos, hogy olyan ételeket fogyasszunk ,amelyeknek magas a vitamin és ásványianyag tartalma, továbbá tápláló legyen, hiszen ilyenkor két ember helyett eszünk, de csak egy testtel. Magyarán, az egészséges terhesség nem azt jelenti, hogy felszalad + 30 kiló, mondván, hogy a „baba miatt ettem”. A szervezeted megterheli az ilyen szintű hízás, és lelkileg se biztos, hogy a legjobb.

 IMG_5622

Az alábbiakban 10 olyan ételt sorolunk fel, amelyek tele vannak értékes tápanyagokkal, azonban elfogyasztásuk után, nem kell bűntudatot éreznünk.

 

Szárított bab és lencse:

A terhesség alatt minden nőnek szüksége van naponta plusz 10 g fehérjére (tehát összeségében napi minimum 60 g-ra), és a babok valamint a lencse kiváló protein forrás, a maga 15 g fehérje/csésze tartalmával. Tehát ha napi egy csészét hozzáadsz valamelyik étkezésedhez, máris megvan a plusz fehérje, amire a babának szüksége van.

 

Brokkoli:

A brokkoli olyan ásványi anyagokkal ( kálcium és folsav ) van tele, amelyek elengedhetetlenek egy egészséges terhességhez.

 

Zsírszegény tej:

A tested nagyjából kétszer annyi kálciumot igényel a terhesség alatt, mint különben. Mivel a legtöbbünk kevesebb kálciumot visz be a szervezetébe, mint a szükséges, ezért több tej fogyasztása ajánlott a kismamáknak. 2 dl tej a napi ajánlott kálcium szükséglet 30%-át fedezi.

 

Banán:

A banán gazdag káliumban és gyors energia löketet biztosít a terhesség során felmerülő hirtelen fáradtsággal szemben. Vágd karikára és add a reggelidhez vagy gyümölcsökkel és jéggel csinálj belőle smoothiet.

 

Sajt:

A krémsajtok nem a legajánlottabbak, azonban a cheddar vagy a mozzarella nagy segítség a kalcium bevitelére és gazdag proteinforrás is.

 

Sovány húsok:

A fáradékonyság elkerülése érdekében mint már említettük, sok vasat kell bevinni a szervezetünkbe.  A sovány húsok nagyon jó forrásai, ezért a a változatos étrendünkbe építsük be.

 

Zabpehely:

A zabpehely hosszú felszívódású szénhidrát, ezért sokkál tovább nyújt telítettség érzetet.

 

Narancs:

Tele van C-vitaminak, és mivel 90%-a víz, ezért segít a napi folyadékszükségleted pótlásában.

 

Magvak és magvakból készült vajak:

A zsírok elengedhetetlenek a magzat agyának fejlődéséhez, és szintén segítenek, hogy tovább tartson a telített érzés. Mivel ezeknek magas a kalóriatartalma, nem szabad túlzásokba vinni, 2 kanál mogyoróvaj és egy maréknyi a magvakból elegendő egy napra.

 

Aszalt gyümölcsök:

Ez a snack tökéletes választás, ha valami édesre vágysz. Válassz olyan aszaltgyümölcsöket, mint az áfonya, cseresznye vagy a barack, azonban kerüld a szárított banánt.

 

 

 

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.