Top 8 étel, mely energiát ad
március 30, 2016

Top 8 étel, mely energiát ad

 

Igaz a mondás, hogy „Az vagy, amit megeszel”. Az étel a tested energiaforrása, ezért nagyon fontos, milyen minőségű energiát viszel be. Minden ételben van kalória és kilójoule, amely energiává alakul, vagy elraktározódik, mint energia, hogy amikor szükség van rá, a szervezet felhasználhassa.

A JÓ MINŐSÉGŰ szénhidrátok testünk fő energiaforrásai, azonban szervezetünk a zsírt és a fehérjét is energiává tudja alakítani.

IMG_1803

Lássuk, mik azok az ételek, melyek feltöltenek energiával a nap folyamán.

 

Tojás

 Tojás a fehérje legtisztább forrása, segíti az izomépítést, gazdag B és D vitaminban, tehát nincs ok, miért ne tartalmazzon tojást a diéta. A  B vitamin segít átalakítani a táplálékot energiává, tehát ha tojással kezded a napot, energikusak lesznek a reggeleid. Arra azonban figyeljünk, hogy rántottánál vagy tükörtojásnál, ha bő olajban sütjük, és bacont pirítunk alá, már nem lesz kimondottan diétás.

 

Szójabab

Szójabab szintén gazdag B vitaminokban, rézben és foszforban. A komplex B vitamin segít lebontani a szénhidrátot glükózzá, hogy energiaként hasznosuljon, valamint az oxigén szállításban is fontos szerepe van. Ha kevesebb oxigén jut a szervezetünkbe, fáradékonyabbnak, kimerültnek érezzük magunk.

 

Teljes kiőrlésű gabona készítmények

A teljes kiőrlésű gabonaféléknél magas a rosttartalmuk, valamint lassan oldják ki a glükózt a véráramba, ezért egyenletes energiát biztosítanak. Ahelyett hogy finomított lisztből készült ételt vennél magadhoz, ami hirtelen energia löketet jelent, egyél teljes kiőrlésű gabona pelyheket, ami segít fenttartani az egészéges metabolizmust.

 

Magvak 

A magvak, egészséges zsírok, melyekre szüksége van a szervezetednek, továbbá magas fehérje tartalmuk miatt az éhségérzetet is csökkentik. Fogyasztásuk segítik a test regenerálódását, tehát több energiát adnak.

 

Quinoa

A quinoa gazdag fehérjében, valamint az izmok építését segítő aminosavakban. Ez a vitaminokban gazdag étel a magas szénhidráttartalmának köszönhetően segít az energia szint megtartásában, valamint támogatja a szív és érrendszer működését.

 

Tökmag

A tökmag  a quinoához hasonló vitaminokat tartalmaz, és elég már kis mennyiség fogyasztani, hogy megtapasztaljuk mennyire energikussá tesz. Rengeteg atléta tesz tökmagot az edzés utána italába, hogy segítsen megtartani az energia szintet, és ne legyenek fáradtak.

 

Goji bogyó

A goji bogyó még nem annyira elterjedt hazánkban, mint a többi étel a listánkon, noha Kínában már több ezer éve fogyasztják. Vérkeringés serkentő hatásának köszönhetően energikusabbá tesz, valamint stimulálja az agyműködést is.  

 

Banán

Egy banánban csak 100 kcal van, azonban ásványi anyagokban gazdag. Magas rost, kálium és magnézium tartalommal rendelkezik, mely segíti a koncentrálást. A banán gyorsítja az emésztést is, ezért egy egy nehezebb étkezés előtt érdemes elfogyasztani egyet.

Címke:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.