A reggeli kihagyása miért lehet jó?
március 4, 2016

A reggeli kihagyása miért lehet jó?

A reggeli a legfontosabb étkezés- ez az amit legtöbbet hallunk, és amivel valószínű a legtöbben egyet is értünk.

A reggeli jelentőségét az elhízás elleni küzdelemben már több szakértő is jóvá hagyta, köztük az

Egyesült Államok tiszti főorvosa.

 Pictures Colour Library  - PCL

Biztos sokszor hallottad már, hogy egyél lassan, hogy elkerüld a hirtelen vércukorszint növekedést, és a túlevést ?

Ugyanennek a dogmának a része, hogy sokszor együnk, de keveset.

Ezek táplálkozási mítoszok, melyeket semmilyen kísérlet nem támasztott alá. A tény az: a reggeli kihagyása is tökéletesen megfelelő.

A legtöbb ember számára, a gondolat, hogy reggeli nélkül menjünk el otthonról, furcsának tűnik, de a valóság az, hogy testünk minden nap böjtöl éjszaka a 8-10 óra alvás alatt minden probléma nélkül.Sokan úgy érezzük, hogy a reggeli kihagyhatatlan, és nem bírunk ki napközben 4 óránál többet anélkül, hogy ne kerülgessen minket az ájulás, és ne nyúljunk gyorsan a csokis keksz után.

Mégis az amerikaiak és európaiak 30%-a semmibe veszi ezt a tanácsot, tehát az a helyes következtetés, hogy kockáztatják az életüket?

 A dél-európai országokban, ahol nagyobb arányban hagyják ki az első étkezést, a ’reggeli’ gyakran csak egy gyors kávénak felel meg a buszmegállóban. Eme ’kockázatos viselkedés ’ ellenére ezek az emberek általában egészségesebbek, és nem kerülgeti őket ájulás ebéd előtt.

 

Miért is gondoljuk, hogy a reggeli annyira fontos?

A gabona pelyheket, müzliket forgalmazó vállalatok gyakran hangoztatják a médiában, hogy azoknál az embereknél, akik kihagyják a reggelit, magasabb számban fordul elő magas vérnyomás, és túlevés a nap folyamán.

Az elhízáshoz sokkal inkább vezet a mozgáshiány, dohányzás valamint a vitamin és rostmentes ételek mellőzése.

Az igazi és meggyőző bizonyítékot a reggeli kihagyásának hatásairól egy régóta húzódó, 6 körös tanulmány mutatja. A torzítások elkerülése érdekében, az embereket kétféle képpen osztották fel, reggelizőkre, és  azokra akik random ettek, vagyis  kihagyják a reggelit. És mi lett a tanulmány eredménye?

Nem volt bizonyíték arra, hogy a reggeli kihagyása súlygyarapodáshoz, anyagcsereproblémákhoz vagy cukorbetegséghez vezetne.

Sőt mi több, a várakozásokkal ellentétben a 6 vizsgált körből 4 alkalommal fogyás következett be a reggelit mellőző csoportoknál.

Természetesen ezek átlagok, nem minden személyre vonatkoznak.

Mindenki érezheti úgy, hogy szüksége van reggelire, néhány embernél ez kulturális szokás, másoknál genetika.

Mint ahogy korábbi cikkünkben már írtuk, van aki reggeli személyiség, és van aki inkább éjszakai. A saját szervezetünk biológiai órája is befolyásolja, mikor esik jobban az étkezés. Érdemes a testünkre hallgatni, hogy a szervezetünk döntsön róla, kívánja e a reggelit, mintsem egy dogmának hinni.

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.