5 étel, amit ne egyél reggelire
március 19, 2016

5 étel, amit ne egyél reggelire

 

Mint ahogy már korábbi cikkünkben is írtunk róla, sokak úgy vélik, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Valójában minden étkezés fontos, attól függetlenül, hogy a nap melyik szakában fogyasszuk. Kihagyni a reggelit nem feltétlen rossz dolog, mert vannak olyan típusú emberek, akiknek a szervezete nem igényli a korai órákban elfogyasztott ételt, azonban ha mégis a reggeli mellett döntünk, nem mindegy, mit fogyasztunk. Olyan ételeket kell fogyasztanunk, melyek energiát adnak és elveszik az éhségérzetünket is.

Lentebb olvashattok 5 olyan ételt, amit tanácsos reggel elkerülni.

IMG_8121

 

Gyümölcslé:

 A legfőbb ok, amiért a gyümölcsleveket- legyen az bolti vagy frissen facsart- kerülni kell reggelire, a cukortartalma. Reggel energiára van szüksége a szervezetünknek, nem pedig cukor löketre. Ha narancslevet szeretnél inni, ne facsarj ki többet, mint egy narancs. Tanácsosabb vizet inni és inkább megenni a narancsot a rostokkal együtt.

 

Müzli/Gabona pehely

A pelyhek gabonanövényekből készülnek, és ezekről általánosságban elmondható, hogy nem tesznek jót a szervezetnek, a nap semelyik szakában. Leszámítva a tényt, hogy ezek mind szénhidrátok, és sok közülük génkezelt, a legtöbb gabonaféle glutént tartalmaz, amely függőséget okozhat. A másik probléma a müzli pelyhekkel, hogy rengeteg cukrot tartalmaznak, ezért inkább együnk helyette magokat és csonthéjasokat.

 

Fánk és péksütemények

Mindenki tudja, hogy a kenyér nem egészséges, főleg nem a fehérkenyér, ami finomított lisztből készül. A sütemények és a fánk még rosszabb. Nem csak fehér lisztből készülnek, tele vannak cukorral is, ami hamar megemeli a vércukorszintet, ezáltal hamar éhségérzetet okoz megint.

 

Müzliszelet

Mindenkinek alakulhat úgy az napja, hogy a reggelire nincs idő, ezért úgy érezzük, egy müzliszelettel pótoljuk a kimaradt étkezést. Ezt semmikép ne tegyük, kivéve, ha a müzliszeletet otthon, házilag készítettük, és kihagytuk a sok káros hozzáadott cukrot. Akkor is jobban jársz, ha a bolti szeletek helyett 2 szelet teljes kiőrlésű egészséges barnakenyeret eszel cukormentes mogyoróvajjal.

 

Felvágott

A legtöbb feldolgozott hús, ide értve a kolbász, sonka, szalámi nitritet tartalmaz, ami egy olyan vegyi anyag, amely összefüggésbe hozható a rákkal, az Amerikai Rákkutató Intézet szerint. Habár elsőre úgy tűnhet, hogy ez egy gyors, cukormentes megoldás lehet, mindig nézd meg a címkét, hogy nem tartalmaz-e hozzáadott nitritet. Ha igen, kerüld el, ha nem, akkor ez egy olyan étel, amit fogyaszthatsz reggelire.

Címke:
Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.