Mit együnk a jobb emésztés érdekében?
október 15, 2015

Mit együnk a jobb emésztés érdekében?

A lassú emésztés nem csak a lassú anyagcsere következménye lehet. A nem megfelelő, rostban szegény táplálkozás ugyanúgy lelassíthatja ezt a természetes folyamatot. Ha pedig ez kialakult, akkor sajnos sokkal könnyebben jönnek a plusz kilók és a zsírfelesleg.
Most elmondjuk, hogy mit tehetsz, pontosabban mit ehetsz a jobb emésztés érdekében.

Képernyőfotó 2015-10-15 - 12.51.56
1. Málna

A málna rendkívül magas rosttartalma és apró magvacskái hozzájárulnak az emésztésünk felgyorsulásához. Ez a kalóriában szegény, de ízben és vitaminokban gazdag gyümölcs fagyasztott formában is hatásos, így télen se kell lemondanunk róla.

2. Narancs

A narancs nem csak a rosttartalma miatt tesz jót, hanem a savassága miatt még enyhe hashajtó hatása is van. Sajnos ez csak a friss, vagy frissen facsart narancsléről mondható el, tehát a boltban kapható 100%-os narancslé nem javítja az emésztést.

3. Szilva

A jó öreg szilva évszázadok óta a népi gyógymódja a székrekedésnek. Ez a jótékony hatás szerencsére nem csak a friss szilváról mondható el, hanem az aszalt változatról is, ami az év minden szakában kapható. Ha nagy a gond, tegyünk 4-5 szem aszalt szilvát egy pohárba, forrázzuk le 2-3dl vízzel, hagyjuk kicsit kihűlni, majd fogyasszuk el. Garantáltan, akár órákon belül segít.

4. Lenmag

Az apró magvak közül a lenmag az egyik leghatásosabb az emésztés szempontjából. A szervezetünkbe jutva megszívja magát vízzel, majd csúszós nyákot képez a belek falán, így gyorsítva fel az emésztési folyamatokat.

5. Barna rizs

Egy nagyobb marék belőle kb. 3gramm rostot tartalmaz, ami rendkívüli megoldást nyújthat emésztési zavarok esetén. Ráadásul a barna rizs igen nagy mennyiségben tartalmaz B-vitamint, magnéziumot, vasat és zsírsavakat, tehát nem csak finom, hanem egészséges is.

6. Spenót

A spenót nagy mennyiségben tartalmaz magnéziumot, ami nem csak az izmaink számára jelent jó hírt, hanem az emésztésünkre nézve is. A magnézium mellett pedig a spenót rosttartalma sem elenyésző… Fogyasszuk heti rendszerességgel.

Képernyőfotó 2015-10-15 - 12.51.30
7. Joghurt

A joghurt élő-baktériumkultúráinak köszönhetően jelent jó hírt az emésztés szempontjából. Minden nap 1-2dl natúr joghurt hosszan tartó változást hozhat.

Kategória:
comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.