Édesburgonya vs. Hagyományos burgonya – Melyik az egészségesebb?
október 23, 2015

Édesburgonya vs. Hagyományos burgonya – Melyik az egészségesebb?

Hazánkban is egyre inkább terjed el az a szép, narancssárga, furcsán hosszúkás alakú burgonya-szerűség, amit édesburgonyaként ismerünk. Az édesburgonya nem véletlenül olyan közkedvelt Amerikában: különleges íze mellett könnyen elkészíthető és igen sok vitamint tartalmaz. Már csak az a kérdés, hogy egészségesebb -e a hagyományos burgonyánál?

Képernyőfotó 2015-10-23 - 14.46.09

Nézzük mit tud a hagyományos burgonya:
Rost: 3g
Fehérje: 3g
A-vitamin: 14IU
C-vitamin: 17,5mg
B6-vitamin: 0,3mg
Kálium: 750mg
Magnézium: 37mg
Vas: 1mg
Zsír: 0mg
KALÓRIA: 130
SZÉNHIDRÁT: 29g

…és akkor jöjjön az édesburgonya:
Rost: 4g
Fehérje: 2g
A-vitamin: 22000IU
C-vitamin: 22mg
B6-vitamin: 0,3mg
Kálium: 542mg
Magnézium: 31mg
Kálcium: 43mg
Mangán:0,57g
Zsír: 0mg
KALÓRIA: 90
SZÉNHIDRÁT: 24g

Úgy néz ki kijelenthetjük, hogy az édesburgonya nyert… méghozzá fölénnyel. 1 nagyobb darab belőle (kb. 160grammos) fedezi az A-vitamin szükségletünk 400%-át! Ráadásul több a C-vitamin tartalma is, de kevesebb kalóriát tartalmaz.
A rostot egyébként a burgonya héja tartalmazza többnyire, így érdemes héjában sült receptet választani és úgy elkészíteni.
Ha édesburgonyát vásárolunk, próbáljunk meg minél sötétebb színűt választani, ugyanis ez több ásványi-anyagot és antioxidánst tartalmaz.
Viszont sajnos a burgonya típusától függetlenül egészségtelen, ha zsírban, sültkrumpliként fogyasztjuk, ezért inkább a sütőben sült változatát ajánljuk.

Képernyőfotó 2015-10-23 - 14.44.48

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.