Rossz kedved van? Íme hat étel, ami garantáltan felvidít!
október 10, 2014

Hat étel ami jobb kedvre derít

Fel akarod dobni a hangulatodat? Kezd a hűtődnél! Az étel amit a szervezetedbe juttatsz nagy mértékben befolyásolja a kedvedet.

Ez talán nem is meglepő, hiszen az evés az egyik legtöbb örömöt okozó időtöltés.
Na akkor ássuk bele magunkat kicsit jobban. Lehet, hogy az egyik kedvenc ételed fent lesz a listán.

Kezdjük a kávéval
Tudtad, hogy a rendszeres kávé fogyasztók csoportjában 2O%-al kevesebb a depresszióban szenvedők száma? Ezt egy kísérlettel bizonyították be, ahol olyan nők csoportját figyelték meg, akik naponta 4 vagy annál több csésze kávét fogyasztanak el. Ugyanezt a kísérlet férfiaknál is működött.
A kávé pozitív hatásai a kedvünkre valószínűleg a kávéban található koffeinnek köszönhető, ugyanis a kísérlet alatt a koffein mentes csoportban nem csökkent a depressziós betegségek száma.

A kávé serkenti a dopamin termelést, ami a közvetetten az eufória érzésért felelős.

 

Meglepő, de a csípős ételek is jobb kedvre derítenek

A csípős ételek elfogyasztása alatt az agyunk egyfajta fájdalomérzetet él át, ezért endorfint termel. Amint a csípős érzés elmúlik, boldogságot érzünk, ugyanis az endorfin a boldogságérzetért felelős hormon és antidepresszáns hatása van.

Ez lehet a válasz arra, hogy az emberek miért szeretik ennyire a csípős ételeket.

 

Most viszont egy nem meglepő csoport következik: a zöldségek és gyümölcsök csoportja
Egy 281 főt bevont kutatás bebizonyította, hogy azok az emberek akik naponta legalább 7-8 alkalommal fogyasztanak zöldséget vagy gyümölcsöt, boldogabbak mint mások.

Ez jó hír, ugyanis nem kell csokit, chipset és egyéb egészségtelen ételt ennünk ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat.

 

Természetesen az étcsoki is jobb kedvre derít minket

Nem is lepődtünk meg ennek hallatán, hiszen mit keresünk fel először a konyhai szekrényünkben, amikor rossz kedvünk van? Természetesen a csokoládét! Ha komolyabb hatást szeretnénk, érdemes a sötétebb, étcsokoládét választani, ugyanis az étcsokinak még enyhe nyugtató hatása is van.

Egy klinikai kísérletben olyan embereket teszteltek, akik a munkájuk miatt sok stressznek vannak kitéve. Megkérték őket, hogy fogyasszanak el minden nap 40gram étcsokoládét. Két héttel később vért vettek tőlük és meglepődve konstatálták, hogy a vérükben a stressz hormon szintje jelentősen csökkent.

 

Jöjjön egy egzotikus csodaszer, a kurkuma
Próbáltad már a currys csirkét? A jellegzetes sárga színét az indiai kurkuma fűszernek köszönheti. A kurkuma fő hatóanyaga a kurkumin, ami az erős antidepresszánshoz, a Prozac-hoz hasonló hatást vált ki a szervezetünkre.

Rengeteg ételt lehet kurkumával fűszerezni, sőt érdemes is, hiszen nagyon egészséges.

 

És végül de nem utolsó sorban a joghurt

A joghurtban található probiotikumok nem csak az emésztésünkre, de az agyunkra is kiváló hatással vannak, ugyanis a GABA nevű neurotranszmittert kiválasztást növelik, ezáltal pedig nyugtató hatással vannak ránk.

 

Sajnos beköszöntött az ősz és egyre gyakrabban lesznek borús, hideg napjaink, amik igen csak lelombozzák a kedvünket. De már tudatában vagyunk 1-2 természetes csodaszernek, ami könnyedén felvidíthat minket ezeken a napokon!

c2825a3d3307d0c342da5e784599f59d

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.