Melyik alvás pozíció a legjobb? Elmondjuk!
október 22, 2014

SleepPositions_FeatBanner_2

 

A legjobb és legrosszabb alvási pozíciók

Az alvás az egyik legegyszerűbb dolog az életben, még a babák is reflexből csinálják. Gondolnánk… De ez valójában nincs így! Az alvás nem is olyan egyszerű, ha tényleg jól akarjuk csinálni, ugyanis ha túl kevés vagy túl sok időt töltünk vele, egyaránt komoly egészségügyi problémákkal járhat, ilyenek pl.: az elhízás, szívproblémák, demencia és cukorbetegség.
De a nem megfelelő alvási pozíció is gondokhoz vezethet a horkolástól kezdve a gyomorégésen át egészen a ráncokig.
Olvasd el az alábbi tényeket, hogy lásd, kell e változtatnod az ágybéli szokásaidon (ja és mi itt most kizárólag alvásról beszélünk )…

SleepingPositions_New_v2-02

HÁTON ALVÁS
Előnyei: A legtöbb orvos a háton alvást javasolja, ugyanis a gerincünket ez az alvási mód terheli meg a legkevésbé. Alvás közben a matrac pontosan úgy támogatja a gerincünket, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Ha egy tökéletes világban élnénk, akkor mindenki a hátán aludna, ráadásul párna nélkül, mert a párnák használata, főleg ha egynél többel alszunk, akár légzési problémákhoz is vezethet.

A háton alvás kozmetikai szempontból is jó: ebben a pozícióban éri a legtöbb levegő az arcunkat, ami lelassítja a ráncok kialakulását.

Hátrányai: Háton alvás közben a leggyakoribb a horkolás és az apnea, azaz éjszakai átmeneti légzés kimaradás. Amikor a hátunkon fekszünk, a nyelvünk hátratorlódik a garatunkhoz és ezáltal szűkíti a levegő szabad áramlását.
Egy kutatás ráadásul kimutatta, hogy a háton alvók körében gyakoribbak az alvási gondok, mint a többi alvási pozíció körében.

SleepingPositions_New_v2-03

OLDALON ALVÁS
Előnyei: Éljenek az oldalukon alvók! Az összegömbölyödött magzat póztól kezdve egészen a teljesen nyújtott pozícióig, minden elképzelhető az oldalunkon, nem véletlen, hogy az emberek többsége az oldalán alszik.
Az orvosok a terhesség alatt egyébként kifejezetten javasolják a bal oldalunkon fekvést, ugyanis ez javítja a keringést, ami jót tesz a mamának és a babának is. A terhesség alatt érdemes kerülni a háton alvást, ugyanis komoly nyomás nehezedik a gerincre ebben az állapotban, a hason alvás pedig magától értetődő okok miatt kivitelezhetetlen.

A bal oldalunkon alvás ráadásul megoldást nyújthat a gyomorégés és a reflux ellen is.

Hátrányai: Sajnos egyidejűleg lehet káros, ha a bal oldalunkon alszunk, ugyanis nagy nyomás nehezedik a gyomorra és a tüdőkre. Az oldalukon alvók biztosan tudnának mesélni arról az érzésről, amikor reggel felébredve nem érzik a karjukat vagy az ujjaikat, ugyanis ebben a pozícióban elég könnyű úgy helyezni a kezünket, hogy a fejünkkel elnyomjuk a vérkeringést benne.

SleepingPositions_New_v2-01

HASON ALVÁS
Előnyei: A hason alvás a legjobb és talán egyetlen megoldás a horkolás és az apnea ellen, de talán ez az egy érv amellett, hogy a hasunkon aludjunk.

Hátrányai: A hason alvást tartják a legegészségtelenebb pozíciónak mind közül. Eldeformálja a gerinc természetes görbületeit, ami hátfájáshoz vezethet. De nem csak a hátat, hanem a nyakat is megviseli. Ha mégis hason alvó vagy, próbáld meg a párnák megfelelő elhelyezésével korrigálni a testhelyzetedet, például egy jó méretű párna a medencénk alatt jó megoldás lehet.

Lényeg a lényeg:
Akár egészséges, akár nem, az emberek azt a pozíciót választják, ami a legkényelmesebb számukra. De azért néha érdemes kipróbálni más alvás pozíciókat is, hátha mégis megszeretjük. Akár a hasunkon, oldalunkon vagy a hátunkon alszunk el, valószínűleg abban a pozícióban fogunk felkelni, ami a legkényelmesebb a testünk számára.
Hacsak az orvos nem rendelkezik másként, aludjunk úgy, ahogy a legjobban szeretjük.

comments powered by Disqus

Keresés

Kiemelt hírek

Cimkék

© 2014 Bioheal. Az Eurotrade Pharma csoport tagja.